جاسوسی 3برابری از آمریکایی‌ها

اعتراض فعالان مدنی به اقدامات اف‌بی‌آی

جاسوسی 3برابری از آمریکایی‌ها

گزارش شفافیت سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان داد میزان جاسوسی پلیس «اف‌بی‌آی» از آمریکایی‌ها در سال 2021 در مقایسه با سال پیش از آن سه برابر شده است. به گزارش فارس، در گزارش سالانه شفافیت جامعه اطلاعاتی آمریکا که دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا (ODNI) آن را منتشر کرده، ‌آمده: در بازه زمانی یاد شده اف‌بی‌آی حدود 3.4میلیون مورد بازجویی از آمریکایی‌ها در ارتباط با اطلاعات جمع‌آوری شده تحت مجوز بحث‌برانگیز جاسوسی از خارجی ها انجام داده است. با آنکه اف‌بی‌آی مدعی است به دنبال هکرهای خارجی بوده اما گرو‌های آزادی مدنی می‌گویند این اقدام پلیس فدرال آمریکا، حمله گسترده به حریم خصوصی مردم آمریکا بوده است. 
در این گزارش همچنین آمده: میزان بازجویی‌ها و تحقیق و تفحص از مردم آمریکا در یک‌سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به‌طوری که در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰، تعداد 1.3میلیون مورد بازجویی و تفحص از آمریکایی‌ها صورت گرفته بود که سال گذشته سه برابر شده بود.
«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این گزارش با طفره رفتن درباره این موضوع گفت: «درک من این است که بخشی از آن مربوط به تحقیق و تفحص درباره عملیات‌های هکری احتمالی بوده است اما برای اطلاعات بیشتر، شما را به اف‌بی‌آی ارجاع می‌دهم».
براساس گزارش راشاتودی، فرایند قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) در سال‌های اخیر پس از آن به‌شدت زیر ذره‌بین قرار گرفته که اف‌بی‌آی به طرز نامناسبی از این فرایند برای جاسوسی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کارزار انتخاباتی وی از طریق «کارتر پیج» مشاور ستاد انتخاباتی استفاده کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه