اسکوچیچ: برای صعود می‌جنگیم

ایران در سیاسی ترین گروه تاریخ جام جهانی

اسکوچیچ: برای صعود می‌جنگیم

تیم ملی فوتبال ایران که در گروه اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قطر حضور داشت با کسب ۲۵ امتیاز و عنوان صدرنشین این گروه یکی از نخستین تیم‌هایی بود که صعود خود به این رویداد بزرگ فوتبال دنیا را قطعی کرد و منتظر قرعه‌کشی شد. مراسم قرعه کشی جام جهانی که از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر سال‌جاری برگزار خواهد شد، شامگاه جمعه در مرکز همایش‌های دوحه برگزار شد و تیم ملی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اسکاتلند- ولز / اوکراین در گروه دوم قرار گرفت تا بدین ترتیب سیاسی ترین گروه تاریخ ادوار جام جهانی با توجه به مناسبات دیپلماتیک کشورها تشکیل شود. این در حالی است که حضور اوکراین در این گروه می‌تواند اتفاق ویژه ای باشد. تیم ملی کشورمان در شرایطی مقابل انگلیس صف آرایی خواهد کرد که ارزش این تیم که توسط ترانسفرمارکت منتشر شده است یک میلیارد یورو است.سه شیرها با یک میلیارد یورو، گران‌ترین تیم حاضر در مسابقات جام جهانی 2022 خواهند بود.ارزش بازیکنان ایران هم از نگاه سایت ترانسفرمارکت 78 میلیون یورو عنوان شده است.تیم ملی آمریکا دیگر تیم هم‌گروه ایران هم 205 میلیون یورو ارزش دارد.

اسکوچیچ: برای صعود می‌جنگیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به ارزیابی از گروه ایران در جام جهانی پرداخت و تأکید کرد ایران برای صعود از گروه شانس دارد.به نقل از HRT، دراگان اسکوچیچ در صحبت‌هایی درباره گروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: گروه همیشه می‌تواند بهتر یا بدتر باشد. این گروه بد نیست، البته کمی غیرعادی است چون انگلیس، آمریکا و احتمالاً ولز یا اسکاتلند روش تقریباً مشابهی بازی می‎کنند. البته اوکراین هم وجود دارد. در هر صورت فکر می‌کنم قرعه کشی خوب پیش رفت، گروه‌های سخت تری هم بودند.او در ادامه گفت: هدف ما تلاش برای صعود از گروه است. فکر می‌کنم انگلیس شانس زیادی دارد و همچنین فکر می‌کنم ما با سایر رقبا شانس داریم.  فکر می‌کنم بتوانیم با آن‌ها برای صعود از گروه رقابت کنیم. ما قطعاً بازیکنان خوب و پتانسیل زیادی در تیم داریم و می‌توانیم در گروه بجنگیم. او در پایان گفت:  من یکی دو ماه پیش در جام عرب در کشور قطر بودم. همه چیز استثنایی بود، فکر می‌کنم از نظر سازماندهی، جام جهانی بزرگی خواهد بود.

ایران-انگلیس زودتر از افتتاحیه 
پس از قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی و چینش برنامه مسابقات، مشخص شد ملی‌پوشان فوتبال ایران در نخستین گام حضور در جام جهانی 2022 قطر باید در ورزشگاه الثمامه از ساعت 19:30 دوشنبه 30 آبان‌ماه به مصاف تیم ملی انگلیس بروند.اما حالا با تصمیم فیفا، برنامه مسابقات دستخوش تغییر شده و تیم ملی ایران از ساعت 16:30 دوشنبه 30 آبان‌ماه به میزبانی ورزشگاه الخلیفه رودرروی شاگردان گرت ساوت‌گیت قرار خواهد گرفت.گفتنی است که با این وصف، مصاف تیم‌های ایران و انگلیس، دومین مسابقه از روز نخست جام جهانی 2022 قطر خواهد بود؛ اولین دیدار از ساعت 13:30 میان تیم‌های ملی هلند و سنگال برگزار می‌شود.افتتاحیه رسمی بازی‌ها بعد از انجام دیدار ایران-انگلیس خواهد بود، مسابقه‌ای که در آن تیم ملی قطر از ساعت 19:30 به مصاف تیم ملی اکوادور خواهد رفت.

ساوت گیت:‌ از ایران شناخت زیادی ندارم
گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس در واکنش به قرعه انگلیس گفت:‌ با ایران و آمریکا زیاد بازی نکرده‌ایم و شناخت زیادی از ایران نداریم. وقتی در سید نخست هستیم یعنی احتمال رویارویی با تیم های بزرگ کم می‌شود و اکثراً در همه گروه ها این طور است که تیم های بزرگ با هم روبه‌رو نشدند. ایالات متحده آمریکا تیم جالبی است، من بارها با گرگ برهالتر سرمربی این تیم  ملاقات کرده‌ام و چند گفت‌وگوی طولانی داشته‌ام. آن‌ها بازیکنان بسیار خوبی دارند و ما می‌دانیم که آن‌ها به عنوان یک ملت چه توانایی‌هایی دارند.

برهالتر: ایران حریف بسیار متفاوتی است
سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا اعتقاد دارد ایران تیمی متفاوت از سایر همگروهی‌های شاگردانش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.
گِرگ برهالتر گفت: ما فکر می‌کنیم که در گروه خوبی قرار گرفتیم، هر حریفی در جام جهانی سخت است. تقابل با انگلیس بازی هیجان‌انگیزی است، ایران هم حریف بسیار متفاوتی است که در مرحله انتخابی عملکرد خوبی داشته است.

گروه بندی جام جهانی:
 گروه یک: ۱- قطر ۲- اکوادور ۳- سنگال ۴ - هلند
 گروه دو: ۱ - انگلیس ۲ - ایران، ۳ - آمریکا، 
۴ - پلی‌آف (برنده اسکاتلند - اوکراین / ولز)
 گروه سوم:  ۱ - آرژانتین ۲ - عربستان ۳ - مکزیک ۴ - لهستان
 گروه چهارم: ۱ - فرانسه ۲- برنده پلی آف (امارات- استرالیا- پرو) ۳ - دانمارک ۴ - تونس
 گروه پنجم: ۱ - اسپانیا ۲ - برنده پلی آف (نیوزلند و کاستاریکا) ۳ - آلمان ۴ - ژاپن
 گروه ششم: ۱ - بلژیک ۲ - مراکش ۳ - کانادا ۴ - کرواسی
 گروه هفتم: ۱ - برزیل ۲ - صربستان ۳ - سوئیس ۴ - کامرون
گروه هشتم: ۱ - پرتغال۲ - غنا ۳ - اروگوئه ۴ - کره جنوبی

برنامه بازی‌های ایران 
 انگلیس - ایران / دوشنبه ۳۰ آبان - ساعت ۱۹:۳۰
 پلی آف اروپا (برنده ولز - اوکراین با اسکاتلند) - ایران / جمعه ۴ آذر - ساعت ۱۶:۳۰
 ایران - آمریکا / سه‌شنبه ۸ آذر - ساعت ۲۲:۳۰

برچسب ها :
ارسال دیدگاه