سال جدید را در 1800 امامزاده کشور تحویل کنید

سال جدید را در 1800 امامزاده کشور تحویل کنید

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح آرامش بهاری نوروز 1401 در هزارو800 بقعه متبرکه کشور اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری طرح «آرامش بهاری» با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این سازمان برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام عادل با اشاره به طرح «آرامش بهاری» سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه ایام نوروز گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در ایام نوروز برای زائران و مسافران بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
وی از فعالیت هزارو800 بقعه در این طرح خبر داد و گفت: این طرح بزرگ‌ترین برنامه نوروزی اوقاف است و طی آن 
هزار و ۸۰۰ بقعه متبرکه برنامه‌های مختلفی را برای زائران و مسافران اجرا می‌کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف با اشاره به اجرای ویژه برنامه «آرامش بهاری» برای دوازدهمین سال پیا‌پی گفت: براساس سنوات گذشته این طرح از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳فروردین سال آینده اجرا خواهد شد.
عادل در مورد ضرورت‌های برگزاری طرح «آرامش بهاری» یادآور شد: اشتیاق عمومی مردم برای حضور در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه هنگام مراسم تحویل سال نو یکی از دلایل برگزاری این طرح است. براساس آمار در سال ۹۸ بیش از 3.5 میلیون نفر در لحظه تحویل سال نو در امامزادگان حضور داشتند.
وی ادامه داد: از طرفی دیگر انگیزه زیارت اهل قبور در ایام آغازین سال و ظرفیت میلیونی مسافران نوروزی و قرار گرفتن تعدادی از بقاع متبرکه در مسیر مسافرت‌های نوروزی و ضرورت آمادگی برای میزبانی از مسافران جزو اهم دلایل برگزاری این طرح است. براساس آمار در سال‌های گذشته در زمان اجرای این طرح بیش از ۴۶میلیون نفر بار زیارت در امامزادگان سراسر کشور ثبت شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات اجرایی برای این طرح افزود: هماهنگی و توجیه عوامل برگزاری این مانور بزرگ فرهنگی یکی از وظایف ماست، برای این‌ منظور در حدود ۳۰هزار نفر از هیئت امنا و خدام و همچنین مدیران‌ مرکز افق در این طرح با مدیران و کارکنان ادارات اوقاف همکاری می‌کنند.
عادل بیان کرد: اعزام ۷۰۰ نفر مبلغ از قم و نیز استفاده از ظرفیت مبلغان بومی در این طرح مدنظر است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه