۷۵۰ نجاتگر هلال‌احمر آماده امداد نوروزی

۷۵۰ نجاتگر هلال‌احمر آماده امداد نوروزی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از بازآموزی بیش از ۷۵۰ نجاتگر و امدادگر هلال‌احمر به منظور خدمت به مسافران نوروزی خبر داد.
غلامرضا صیادی گفت: به روزرسانی آموزش‌های امداد و بازآموزی این تعداد نیروی امدادگر و نجاتگر استان از ۱۸ اسفند به صورت مجازی آغاز شده و آزمون نهایی به صورت حضوری برنامه‌ریزی شده تا شاهد خدمت‌رسانی مؤثر این گروه به مسافران در جاده‌های خراسان رضوی باشیم.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: تقارن اعیاد شعبانیه با‌تعطیلات نوروزی موجب تقویت انگیزه سفر برای بسیاری از دوستداران ولایت شده است و شهر مشهد را به عنوان یکی از گزینه‌های قطعی سفر انتخاب کرده‌اند.
او گفت: مرحله ارزیابی تجهیزات و آمادگی امدادی در تمامی پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری انجام شده است و برطرف کردن نواقص پایگاه‌ها تا ۲۱ اسفند پایان یافت. صیادی گفت: نوروز امسال علاوه بر ۲۶پایگاه ثابت مستقر در جاده‌های استان، سه تیم آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر (آنست)، واکنش سریع و امداد هوایی در کنار هشت پایگاه موقت مستقر در مسیر‌های پرتردد در قالب طرح امداد و نجات نوروزی فعال‌ هستند. دبیر طرح نوروزی هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: فعالیت تیم‌های سیار امداد و نجات در ایام اجرای طرح یادشده و محل مأموریت تیم‌های سیار امدادی به تناسب اوج‌گیری ترافیکی تعیین می‌شود و بر این اساس بین ۲۰تا ۲۵ تیم در این قالب برنامه‌ریزی شده‌اند که بیشتر در اطراف مشهد خدمت می‌کنند. علاوه بر این‌ها بیش از ۱۲پست خدمات بشردوستانه اعضای جوانان این  سازمان فعال‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه