آستان قدس رضوی الگوی اقتصاد هوشمند و مردم‌پایه است

وزیر اقتصاد:

آستان قدس رضوی الگوی اقتصاد هوشمند و مردم‌پایه است

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برنامه دولت این است که نقش نهادهای اقتصادی عمومی از جمله آستان قدس رضوی را در اقتصاد ملی تقویت کرده و با این راهبرد، جبهه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران را کارآمدتر کند.
سیداحسان خاندوزی که در ششمین گردهمایی مدیران شرکت‌ها و مؤسسه‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی حضور یافته بود، اظهار کرد: نکته مهمی که همه ارکان کشور باید به آن توجه داشته باشیم این است که بتوانیم تهدید جنگ اقتصادی سه سال اخیر را به یک فرصت تبدیل کنیم.
خاندوزی تصریح کرد: ما شاید پیش از مواجهه با این شرایط، به هم‌افزایی ظرفیت‌های اقتصادی برای اداره کشور چندان احساس نیاز نمی‌کردیم، اما با تجربه سه سال گذشته امیدواریم اگر هم ان‌شاءالله توافقی در مذاکرات صورت بگیرد، موجب نشود ما به دوران حاکمیت اقتصاد نفت‌زده و نقش‌آفرینی متمرکز دولت برگردیم. 

بازیگران اصلی جبهه اقتصادی کشور
وزیر اقتصاد ادامه داد: آستان قدس رضوی می‌تواند یکی از مهم‌ترین بازیگران بخش عمومی اقتصاد ایران باشد اما این بازیگری باید در نگاه کلان مدیریت اقتصادی کشور مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و اثرات خود را نشان دهد. 
نمی‌خواهم بگویم نهادهای عمومی اقتصاد از جمله آستان قدس رضوی باید صاحب کرسی در دولت باشند؛ چرا که معتقدم باید استقلال‌ها، نقش‌ها و وظایف هر مجموعه و نهاد حفظ شود. آستان قدس رضوی و بنیاد بهره‌وری موقوفات این آستان، هم در حوزه اقتصاد هوشمند و هم در عرصه اقتصاد مردم‌پایه می‌تواند به عنوان الگو و اسوه معرفی شود و هم ما در مجموعه‌های دولتی از این الگوی پیشرو استفاده کنیم و هم آن را به عنوان مصداقی از یک راهبرد محقق شده و به ثمر نشسته، به همگان معرفی کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه