افتتاح طرح توسعه زائرسرای رضوی

به همت بنیاد کرامت رضوی انجام شد

افتتاح طرح توسعه زائرسرای رضوی

به همت بنیاد کرامت رضوی، طرح توسعه زائرسرای رضوی افتتاح و مجموع تخت‌های این زائرسرا از هزار و 500 به 2هزار تخت افزایش یافت. به گزارش آستان‌نیوز، در این مراسم که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس و مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی برگزار شد، چهار بلوک جدید زائرسرای رضوی با صرف 280 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و 500 تخت به ظرفیت این زائرسرا افزوده شد. 
زائرسرای رضوی که در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده دارای ظرفیت مناسبی برای اسکان ارزان است و گروه‌هایی همچون زائران کم‌برخوردار نیز به صورت رایگان از خدمات این مرکز رفاهی بهره‌مند می‌شوند. 
همچنین در این مراسم از سامانه ملی پذیرش زائرسرا و زائرشهر رضوی با شماره ملی 1460، به عنوان راه ارتباطی تمامی مشتاقان زیارت از نقاط مختلف کشور با این دو مجموعه رونمایی شد تا امکان پیگیری و دریافت خدمات برای عموم فراهم باشد. 
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم زائرسرای رضوی گفت: تاکنون ۱۲ بلوک زائرسرای رضوی با ظرفیت پذیرایی هزار و 500 تخت در اختیار زائران قرار داشت که از امروز با افتتاح چهار بلوک جدید، در مجموع با 2هزار تخت در خدمت زائران حضرت رضا(ع) خواهیم بود.‌ 
محمدحسین استادآقا افزود: در نوروز 1401 آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای حضور گسترده زائران حضرت رضا(ع) افزایش داده و به همین منظور بنیاد کرامت رضوی علاوه بر توسعه زائرسرای رضوی، در زائرشهر رضوی نیز با 3هزار و 500 تخت میزبان زائران خواهد بود و همه زائران می‌توانند از طریق تماس با سامانه ملی۱۴۶۰ بدون پیش‌شماره از ظرفیت این دو مجموعه استفاده کنند. وی ادامه داد: با توجه به اقدام‌های انجام شده، هم اکنون این دو مجموعه در خدمت زائران کم‌بضاعت و همه زائرانی است که از سراسر کشور قصد سفر به مشهد مقدس و زیارت بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) را دارند.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه