گره‌گشایی‌های کریمانه

گره‌گشایی‌های کریمانه

بنیاد کرامت رضوی در سال 1400 خدمات گسترده‌ای را به جامعه هدف خود ارائه کرد که بخش مهمی از آن در حوزه جوانان و خانواده بوده و در این بین خدمات قابل توجهی نیز به مجاوران حضرت رضا(ع) ارائه شد؛ از اهدای جهیزیه و پرداخت تسهیلات خرید لوازم ضروری زوج‌های جوان گرفته تا ساخت مسکن و اعطای تسهیلات کارگشایی به خانواده‌های کم‌برخوردار.
اگرچه حمایت مستقیم از نهاد خانواده، مسئولیت و وظیفه رسمی بنیاد کرامت رضوی نیست اما وقتی ارائه خدمات اجتماعی و دست‌گیری از اقشار کم‌بضاعت را هدف خدمت‌رسانی خود تعیین کرده باشی، حتماً بخشی از آن نیز به حوزه خانواده و حمایت‌ از آن اختصاص خواهد یافت. به همین دلیل است که در یک سال اخیر، بخش قابل توجهی از خدمات و حمایت‌های انجام شده توسط مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی به پشتیبانی و حمایت از خانواده‌های محروم و زوج‌های جوان مجاور حضرت اختصاص پیدا کرد. 

کمک به زوج‌های جوان مشهدی
از جمله طرح‌های مدیریت امور مجاورین، کمک به زوج‌های جوان برای تهیه جهیزیه و تشکیل زندگی مشترک بوده است. بر این اساس برای یاری زوج‌های کم‌بضاعت که در آغاز زندگی مشترک خود توان مالی خرید لوازم ضروری زندگی را ندارند، مدیریت امور مجاورین با شناسایی این گروه‌ها از طریق پایش‌های میدانی خادمیاران در کانون‌های محله‌ای شهر مشهد، از آن‌ها حمایت کرده است. این حمایت‌ها علاوه بر برگزاری جشن در حرم مطهر رضوی، شامل اهدای حواله خرید اقلام ضروری جهیزیه بوده و در طول سال جاری 298 سری جهیزیه و اقلام کمک جهیزیه به زوج‌های جوان مشهدی اهدا شده است. علاوه بر این، یکی دیگر از شیوه‌های حمایت مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی، اعطای تسهیلات خرید جهیزیه به این زوج‌های جوان در شهر مشهد بوده که در این راستا نیز 661 فقره وام به ارزش 33 میلیارد ریال به زوج‌های کم‌بضاعت تعلق گرفته است. 
یکی دیگر از حمایت‌های این مجموعه از خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از تبعات کرونا، کمک به رونق اشتغال و کسب و کار آن‌ها بوده که در مجموع یک هزار و 694 فقره وام کارگشایی به ارزش 179 میلیارد و 670 میلیون ریال به اقشار کم‌توان اختصاص یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه