«مسئولیت اجتماعی» کلید تحقق عدالت، بر اساس معارف رضوی

«مسئولیت اجتماعی» کلید تحقق عدالت، بر اساس معارف رضوی


پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل‌محمد(ع) در بیست و هشتمین پیش‌نشست کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که در مدرسه عالی فقاهت برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی، سامانه‌ای اخلاقی-اجتماعی برای تحقق عدالت در جامعه است و مؤلفه‌های اصلی این سامانه بنیاد اخلاقی، سودرسانی، پایداری و ذیل سنن الهی بودن است.
 به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام حامد محمد جانی ادامه داد: این سامانه در ذات خود، اخلاقی و مبتنی بر اخلاق اجتماعی قدسی است. یعنی تعهدات و وظایف افراد در قبال یکدیگر، ریشه در ارزش‌های اخلاقی و دینی دارند.
وی افزود: هدف غایی این سامانه، سود رساندن به جامعه است؛ این سودرسانی می‌تواند در ابعاد مختلفی مانند رفاه اقتصادی، عدالت اجتماعی، امنیت و سلامت جامعه نمود پیدا کند. مسئولیت اجتماعی صرفاً به انجام وظایف فردی محدود نمی‌شود، بلکه باید به ارتقای سطح زندگی و رفاه جامعه منجر شود. این پژوهشگر حوزه معارف اسلامی با اشاره به نتایج مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: اثرات و نتایج سودمند سامانه «مسئولیت اجتماعی» باید پایدار و ماندگار باشند. به عبارتی، این سامانه نباید صرفاً به اقدامات مقطعی و کوتاه‌مدت محدود شود، بلکه باید در بلندمدت نیز منافع جامعه را تأمین کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه