لهستان امیدهای والیبال ایران را زنده نگه می‌دارد؟

امروز دومین دیدار شاگردان عطایی در لیگ ملت‌ها

لهستان امیدهای والیبال ایران را زنده نگه می‌دارد؟

تیم ملی والیبال کشورمان امروز در حالی برابر لهستان صف‌آرایی می‌کند که در شروع لیگ امسال شوک بزرگی را تجربه کرد و 3 بر صفر مغلوب ژاپن شد.


​​​​​​​ شاگردان بهروزعطایی برای اثبات توانایی‌های خود قطعاً به دنبال گرفتن نتیجه برابر لهستانی هایی هستند که درصدر رده بندی بهترین تیم های دنیا قرار دارند و در اوج آمادگی هستند. با وجود این به نظرمی‌رسد کار والیبالیست‌های ایرانی دردومین بازی خود درلیگ ملت‌ها حتی دشوارتر ازبازی با ژاپن باشد و کسب پیروزی تقریباً محال . اگرچه امیدهای ایران جایی زنده می شود که با نگاه به  بردهای والیبال ایران برابر لهستان متوجه می‌شویم تعداد بیشتر این پیروزی‌ها در لیگ ملت‌ها و لیگ جهانی برای ایران بدست آمده است؛ این یعنی بازهم لیگ والیبال ملت‌ها می‌تواند میدانی برای شکست لهستانی‌ها مقابل اراده جوانان ایرانی باشد.
دو تیم ایران و لهستان در طول تاریخ 29 بار به مصاف یکدیگر رفتند که از ابتدای این رویارویی‌ها در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان که سال 1998 دو تیم برای نخستین مرتبه باهم روبه‌رو شدند تا به امروز ماحصل این مسابقات 15 ساله،  10 پیروزی برای ایران و 19 برد برای لهستان بوده است.
نکته دیگر اینکه در چهار دوره لیگ ملت‌ها که تیم ملی والیبال کشورمان حضور داشته است، دو تیم ایران و لهستان در مجموع در 6 مسابقه برابر یکدیگر بازی کردند که حاصل آن سه برد برای تیم ایران و سه برد برای لهستان بوده است.
دو مسابقه اخیر تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان که در لیگ ملت‌ها 2022 انجام شد، به ست پنجم کشید و یک برد برای ایران و یک برد برای لهستان ثبت شده است. نکته امیدوارکننده دیگری که می توان به آن اشاره کرداین است که هدایت تیم ایران در دو بازی اخیر مقابل لهستان  را بهروزعطایی برعهده داشته است، این یعنی عطایی با شناخت خوبی که از شرایط تیم حریف دارد، می تواند شاگردان خودش را با ذهنیت آماده تری به مصاف لهستانی‌ها بفرستد.
با این تفاسیر و باتوجه به نتیجه‌ای که دربازی اول تیم ملی برابر ژاپن و شکست سنگینی که والیبال ایران متحمل شد، شرایط برای بازی امروز سخت‌تر نیز خواهد شد. تنها پیروزی برابر لهستان می تواند والیبالیست‌های ایرانی را از شوک روحی که بعد از بازی با ژاپن درگیر آن شدند خارج کند اتفاقی که قطعاً می تواند در ادامه راه رقابت های لیگ ملت‌ها به کمک ملی پوشان کشورمان بیاید.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه