نشست رفتارشناسی اجتماعی امام رضا(ع) ویژه زائران آذری‌زبان

در سالروز میلاد آقا علی بن موسی الرضا(ع) در حرم رضوی برگزار شد

نشست رفتارشناسی اجتماعی امام رضا(ع) ویژه زائران آذری‌زبان

همزمان با سالروز ولادت امام مهربانی‌ها نشست تخصصی رفتار شناسی اجتماعی امام رضا(ع) با زبان آذری در حرم رضوی برگزار شد.


به گزارش آستان نیوز، همزمان با سالروز ولادت امام مهربانی‌ها نشست تخصصی رفتارشناسی اجتماعی امام رضا(ع) با زبان آذری با حضور جمعی از زائران حرم مطهر امام هشتم(ع) از کشور جمهوری آذربایجان و به همت اداره زائرین غیر ایرانی در جوار ملکوتی این امام همام برگزار شد.
حجت الاسلام امین حاجی اف در این نشست به بیان جایگاه ولایت در کلام امام رضا(ع) پرداخت و گفت: از منظر امام(ع) مسئله توحید و بندگی خداوند متعال، به پذیرش ولایت بستگی دارد؛ چرا که خدا اعمالی را می‌پذیرد که از مسیر ولایت گذشته باشد و در حقیقت پذیرش ولایت شرط و معیار قبولی همه اعمال انسان است.
وی با اشاره به اینکه امروز الگوگیری از رفتار اجتماعی امام هشتم(ع) بیش از هر زمان ضروری است، افزود: باید در تبلیغ دین مبین اسلام در قالب‌های مختلف دعا، برپایی مجالس برای اهل بیت(ع) و... نقشه راهمان سیره ائمه عصمت و طهارت(ع) باشد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر عارف حمداللهی نیز با بیان مطالبی در خصوص سیره فردی و اجتماعی حضرت رضا(ع) با موافق و مخالف، مناظرات و در برخورد با مردم اظهار کرد: رفتار اجتماعی این امام همام الگویی بی بدیل برای برخورد با دوست و دشمن است. 
وی افزود: امام رضا(ع) با توجه به مقتضای زمان در عرصه نشر معارف دین، تبلیغ و تبیین مکتب تشیع رفتار می‌فرمودند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عارف حمداللهی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روحی و رفتاری معصومان(ع) کرامت و بزرگواری است که بر اساس روایات، آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) از جهت اخلاق و رفتارهای انسانی داناترین، باسخاوت‌ترین و بزرگوارترین مردم بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه