گشایش تالار موزه‌ای «ماه هشتم» با حضور معاون رئیس جمهور

در کتابخانه و موزه ملی ملک انجام شد

گشایش تالار موزه‌ای «ماه هشتم» با حضور معاون رئیس جمهور

تالار جدید موزه‌ای «ماه هشتم» همزمان با برگزاری آیین جشن گرامیداشت میلاد حضرت رضا(ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک، در این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران گشایش یافت. 


به گزارش آستان نیوز، تالار ماه هشتم با نمایش گزیده آثار تاریخی گنجینه ملک با محوریت حضرت ثامن الحجج(ع) بعدازظهر سه‌شنبه نهم خردادماه با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگ‌دوستان کشور در کتابخانه و موزه ملی ملک افتتاح شد.
سکه ولایتعهدی حضرت رضا(ع)، تمبرها و سکه‌های یادبود در پاسداشت جایگاه آن امام همام، نسخه‌های خطی در پیوند با حضرت ثامن‌الحجج(ع) همچون «زیارت»، «الدعاء»، «عیون اخبار الرضا علیه‌السلام» و تابلوی نقاشی قهوه‌خانه‌ای «حدیث سلسله الذهب» از جمله آثار به نمایش ‌درآمده در این تالار به شمار می‌آیند. 
همچنین بخشی از این تالار موزه‌ای روایتگر سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو است. دوستداران تاریخ و فرهنگ در این بخش می‌توانند آگاهی‌های سودمند تاریخی از مسیر سفر ایشان و قدمگاه‌های آن حضرت در شهرهای گوناگون ایران بدست آورند.
 اسناد، تصویرها و آگاهی‌هایی درباره پیوند و ارادت حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک به بارگاه ملکوتی رضوی، ارائه نمایش زیارت آنلاین و فیلم‌های مستند با موضوع زیارت و هجرت امام رضا(ع) به همراه نمایش اسناد و طومار موقوفه‌های آستان قدس رضوی در کنار تابلوهای خوش‌نویسی با موضوع عالم آل محمد(ع)، از دیگر بخش‌های این تالار نوبنیاد موزه‌ای است. 
این خبر حاکی است، آیین جشن گرامیداشت میلاد حضرت رضا(ع) به سنت هر ساله با توجه به وقف‌نامه کتابخانه و موزه ملی ملک با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله افتتاح تالار ماه هشتم اجرا شد. 
شایان ذکر است، این مجموعه در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا ساعت 16:50 به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» آماده میزبانی از علاقه‌مندان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه