رونمایی از مجموعه 23جلدی آثار علامه محقق «شهرستانی»

تکریم و نکوداشت یک عالم معاصر در مشهد برگزار می‌شود

رونمایی از مجموعه 23جلدی آثار علامه محقق «شهرستانی»

مودی  

نشست خبری آیین رونمايی از مجموعه آثار و تکریم تلاش‌های علمی علامه محقق استاد سیدعلی شهرستانی صبح روز گذشته در مشهد برگزار شد.


مدیر اجرایی مؤسسه کلامُنا در ابتدای این نشست بیان کرد: این مؤسسه از سال 97 تحت اشراف بزرگان در راستای تبیین معارف دینی تأسیس شده و اسم این مؤسسه از کلام امام رضا(ع) یعنی «لو علمو الناس معالم کلامنا» گرفته شده است.
حجت‌الاسلام حسین منتظر در مورد فعالیت‌های این مؤسسه گفت: فعالیت‌های مؤسسه در قالب‌ها و بخش‌های گوناگونی اعم از آموزشی و پژوهشی صورت می‌گیرد. از سال گذشته مؤسسه کلامنا گام محکم و بزرگی در مسیر احیای آثار و شخصیت‌های علمی حوزه برداشته و سعی کرده با معرفی آثار و اندیشه این شخصیت‌ها به تجلیل از این‌ بزرگان بپردازد.
وی نکته مهم و حائز اهمیت این اتفاق را تجلیل از بزرگان و شخصیت‌های معاصری ذکر کرد که در قید حیات هستند و تصریح کرد: هدف این است که مقام و شخصیت آن‌ها شناخته شود.
مدیر اجرایی مؤسسه کلامُنا ادامه داد: نخستین گام مؤسسه در این مسیر، نکوداشت علامه حکیمی بود که در تابستان سال 1401 همزمان با نخستین سالگرد این شخصیت بزرگ برگزار شد. نکوداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در مشهد و آیین رونمایی از یکی از آثار اعتقادی آیت‌الله مرتضوی از دیگر برنامه‌های این مؤسسه بود.
منتظر نکوداشت و گرامیداشت علامه شهرستانی و رونمايی از مجموعه کتاب‌های این شخصیت را جدیدترین برنامه مؤسسه کلامنا ذکر کرد و گفت: این مراسم در پایان دهه کرامت برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه