جانی که فدای عمل زیبایی شد

قدس خراسان ادعا‌های ضد و نقیض پس از فوت یک بیمار بعد از عمل لیپوساکشن را بررسی می‌کند

جانی که فدای عمل زیبایی شد

زنی جوان در یکی از بیمارستان‌های مشهد جان باخت. چه وقت؟ پنجشنبه شب گذشته پس از عمل لیپوساکشن، کدام بیمارستان؟  همان‌که سال ۱۴۰۰، به‌خاطر فوت بانویی از کشور‌های عربی در اثر عمل لیپوساکشن، همه اتاق‌های عملش به جز یک‌مورد برای مواقع اورژانسی پلمب شد. 


مسئول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره اتفاق پنجشنبه شب به قدس خراسان می‌گوید: پرونده فوت این بانو از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور جدی در حال بررسی و پیگیری است. 
مصطفی صیقلیان تأکید می‌کند: این بیمارستان تا اطلاع ثانوی فقط اجازه اعمال جراحی اورژانسی را دارد و به هیچ‌وجه مجوز پذیرش بیماران الکتیو را ندارد.
اگرچه او عنوان می‌کند دانشگاه علوم پزشکی مشهد به هیچ عنوان اجازه عمل‌های زیبایی را به بیمارستان نداده و با توجه به اتفاق پیش آمده رئیس بیمارستان برای ادای توضیح به حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراخوانده شده است و شنبه نتیجه بررسی پزشکی پرونده مشخص می‌شود، اما گفت‌وگو با یکی از مسئولان بیمارستان روایت جدیدی دارد. 
وی می‌گوید: پس از ورود فرمانداری به ماجرای این بیمارستان، مجوز فعالیت تعدادی از پزشکان و کادر درمان توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادر شد.
وی در خصوص اتفاق پنجشنبه شب توضیح می‌دهد: این خانم ۳۲ ساله پس از عمل حال مساعدی داشت و پس از انتقال به بخش ناگهان دچار آمبولی(لختگی خون در ریه) شد و با وجود تلاش یک ساعته کادر درمان برای احیای وی، متأسفانه جانش را از دست داد.
این مسئول بیمارستان  ضمن اشاره به قدردانی همراهان بیمار فوت شده از کادر درمان به خاطر تلاشی که برای احیای وی انجام دادند، ادامه می‌دهد: این پزشک، نخستین موردی بود که معاونت درمان فعالیتش در این بیمارستان را تأیید کرد. از حدود دو ماه پیش مجوز عمل‌های غیراورژانسی از طرف دانشگاه به  داده شد، طی این مدت بیشتر عمل‌ها سزارین و رینوپلاستی(جراحی زیبایی بینی) بوده به طوری که میانگین عمل‌های روزانه هشت مورد که پنج مورد به طور متوسط سزارین و دو مورد زیبایی بینی است.
وی با بیان اینکه از زمان تغییر مدیریت بیمارستان این نخستین مورد مرگ است، یادآور می‌شود: آخرین مورد مرگ در دوره مدیریت قبلی بانویی از کشور‌های عربی بود که منجر به تعطیلی بیمارستان شد. 
معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد هم ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع می‌گوید: این بیمارستان  در چند مسئله مشکل داشت، فعالیت بیمارستان  باید در چارچوب قانون باشد. 
محمدرضا دانشورنیا متذکر می‌شود: مشکل دیگر نداشتن هیئت مدیره است؛ این بیمارستان خصوصی باید در قالب هیئت مدیره اداره شود. اداره تعاون فرایند کار انتخابات هیئت مدیره را دنبال می‌کند و در حال انجام است، به محض اینکه هیئت مدیره انتخاب شود آن‌ها رئیس بیمارستان و کسی که پروانه باید به نامش صادر شود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌کنند.
وی تشریح می‌کند: چهار ماه به بیمارستان مهلت داده شد تا برای رفع مشکلات اقدام کند. موضوع دیگری که باید حل شود بدهی بیمارستان به تأمین اجتماعی و بیمه‌هاست.
دانشورنیا در خصوص این اتفاق می‌گوید:  نقش تک تک افرادی که در این عمل مسئولیت داشتند به لحاظ قصور یا تقصیر باید توسط دستگاه‌های مسئول مانند دانشگاه علوم پزشکی، پزشکی قانونی و نظام پزشکی بررسی شود. گفتنی است؛ این بیمارستان  حدود یک دهه به دلیل مشکلات مالکیتی دچار اختلال در دریافت پروانه بهره‌برداری بوده است و به دلیل عدم صدور پروانه بهره‌برداری اجازه فعالیت نداشت و تنها بخش اورژانس آن برای خدمت‌رسانی به مردم فعال بود تا اینکه  مردادماه ۱۴۰۱ با پیگیری‌های مسئولان، هفت اتاق‌ عمل آن  که به دلیل برخی نواقص تعطیل شده بود در مراسمی با حضور مسئولان بازگشایی شد تا از ظرفیت این بیمارستان و نیروهای آن برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه سلامت استفاده شود.

خبرنگار: معصـومـه مـؤمنیـان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه