وجود مرقد امام رضا(ع) در مشهد مبدأ تحول کشور است

وجود مرقد امام رضا(ع) در مشهد مبدأ تحول کشور است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: وجود مرقد امام رضا(ع) در مشهد، مبدأ تحول در کشور ایران بوده، هست و خواهد بود.


مالک رحمتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در خصوص نقش هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو از مسیر ایران با بیان اینکه مشهد به یمن وجود با برکت این امام بزرگوار، پایتخت معنوی و شهر علم، دین و اجتهاد مطرح شده است، افزود: اگر هجرت تمدن‌ساز ثامن‌الائمه(ع) به این سرزمین اتفاق نمی‌افتاد، امروز این همه تحول علمی رخ نمی‌داد و مراکز علمی، پژوهشی و دانشی ایجاد نمی‌شد.
وی با اشاره به اینکه حدیث معروف امام رضا(ع) که می‌فرمایند «محبت به مردم نیمی از خرد است» سرلوحه کار خادمان آستان قدس رضوی است، ادامه داد: ما عاشق خدمت به زائران و مجاوران هستیم و باید این فرهنگ در جامعه جاری و ساری شود.
رحمتی، شعار دهه کرامت را «خدمت کریمانه و همدلی» عنوان کرد و افزود: جمعی از فعالان اجتماعی و مذهبی و هیئت‌های مذهبی و جوانان انقلاب در این راستا امسال در شب ولادت امام رضا(ع) جشن خیابانی بزرگی برگزار خواهند کرد تا شور و نشاط را بین جوانان ایجاد کنند و همه موکب‌های فرهنگی، هنری، پذیرایی و معرفتی بسیج خواهند شد تا با یاد و اسم امام رضا(ع) همدلی، امیدآفرینی و نشاط عمومی را در جامعه ایجاد کنند.
وی گفت: در دور جدید مدیریت آستان قدس رضوی، تولیت این آستان با استفاده از ظرفیت نخبگانی، فرهیختگان و علما نقشه راه حرکت این آستان را طراحی و ترسیم کرد که از برنامه سه ساله آستان قدس رضوی یک سال گذشته است و خادمان رضوی توانسته‌اند بخش زیادی از این برنامه‌ها را جامه عمل بپوشانند و دستاوردهای خوبی را در عرصه‌های علمی، فرهنگی و معنوی بدست بیاورند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: برگزاری لحظه تحویل سال در نوروز ۱۴۰۲ با حضور رهبر فرزانه انقلاب و حضور میلیونی زائران در حرم مطهر رضوی و برگزاری شب‌های قدر با حضور میلیونی زائران و مجاوران؛ از جمله خدمات این آستان در آغاز امسال بوده است.
وی گفت: گره‌گشایی از کار مردم در راستای محرومیت‌زدایی با محوریت قرار دادن انجام کارهای اجتماعی در مناطق محروم و کم‌برخوردار از جمله تهیه جهیزیه، پخش و توزیع غذای نذری، انجام کارهای فرهنگی و برگزاری مراسم دینی و فرهنگی، خدمت‌رسانی به نیازمندان دارو و درمان در قالب نذر شفا از جمله فعالیت‌های دیگر آستان قدس رضوی در دهه کرامت خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه