فرهنگ غدیر باید با زندگی مردم پیوند بخورد

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت:

فرهنگ غدیر باید با زندگی مردم پیوند بخورد

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه اگر غدیر نبود، سیر تاریخ تغییر می‌کرد، گفت: بزرگداشت دهه امامت و ولایت امری صرفاً تشریفاتی نیست؛ یکی از سیاست‌های ما پیوند زدن غدیر با سبک زندگی مردم است.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت در نخستین جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و پاسداشت عید غدیر که با حضور فعالان و دست‌اندرکاران اجرایی و صاحبنظران و اندیشمندان تشکل‌های مردمی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: این ستاد که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شده، رقیب هیچ دستگاهی که اراده کند و بخواهد برای امیرالمؤمنین علی(ع) کار کند، نیست. برخی مجموعه‌ها به صورت خودجوش به فرهنگ غدیر کمک کرده و برای این عید بزرگ برنامه دارند و هر جایی که این مجموعه‌ها به کمک ما نیاز داشته باشند، این ستاد در خدمت آن‌هاست.
رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌ها نیازمند هماهنگی میان نهادها و استان‌ها هستیم، گفت: بیشترین وظیفه هماهنگی میان مجموعه‌ها، در این ستاد است که کار غدیر را انجام می‌دهد تا همه در امر غدیر یک‌صدا باشند.
وی تصریح کرد: ما در این ستاد مانع انجام اقدامات مجموعه‌ها در مورد غدیر نیستیم و تنها وظیفه ما سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای جشن غدیر و تلاش برای هماهنگی میان اقدامات نهادها و دستگاه‌هاست.
حجت‌الاسلام تقوی تأکید کرد: هر دستگاهی باید یک نماینده مرتبط با این ستاد داشته باشد تا بتوانیم در مورد غدیر اتفاقات بهتری را رقم بزنیم.
رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با بیان اینکه دهه امامت و ولایت ایام تشریفاتی نیست بلکه باید از آن برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد، یادآور شد: برای استقلال، آزادی و حفاظت از ولایت در این دهه باید تلاش کرد. پس از غدیر هم وارد ایام محرم می‌شویم از این رو، پایه‌های محرم در غدیر گذاشته شده است.
حجت‌الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه دهه امامت و ولایت یک مراسم صرفاً تشریفاتی نیست بلکه باید با نگاه یوم‌الله در مقابل جبهه تهاجم فرهنگی بزرگ داشته شود، گفت: هر قدر بتوانیم پایه‌های فکری را قوی‌تر کنیم به استحکام پایه‌های ولایتی غدیر بیشتر کمک کرده‌ایم. یکی از سیاست‌های ما پیوند زدن غدیر با سبک زندگی مردم است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه