سفره کرامت به وسعت ایران 

اطعام بیش از یک میلیون و 554 هزار نفر در سفره‌های اطعام رمضان امسال

سفره کرامت به وسعت ایران 

خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی در ماه مبارک رمضان امسال، بیش از یک میلیون و 554 هزار وعده غذا را در وعده‌های افطار و سحر طبخ کردند تا در مجموع به پشتوانه بیش از 38 میلیارد تومان نذورات مردمی در میان نیازمندان، خانواده‌های احسان‎پذیر و آحاد مردم توزیع شود.


به گزارش آستان نیوز، اگرچه تصاویر چشم‌نواز و دل‌انگیز اطعام هزاران نفر از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در سفره‌های افطاری ساده در صحن امام حسن مجتبی(ع)، سوژه همه رسانه‌ها در ماه مبارک رمضان بود اما همگان کمابیش می‌دانستند که بحث افطاری‌های ساده محدود به حرم مطهر امام مهربانی‌ها نیست و سرتاسر مشهدالرضا(ع) از مساجد و هیئت‌های مذهبی گرفته تا حتی معابر و خیابان‌ها شاهد برپایی سفره‌های اطعام کریمانه در ماه میهمانی خدا بودند. اکنون با انتشار اطلاعات رسمی از عملکرد مراکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در بعضی استان‌های کشور، پرده از حقیقت بزرگ‌تری برداشته شده تا همه بدانند در ماه مبارک رمضان، آن‌هایی که خادمیار امام هشتم(ع) بودند و توفیق خدمت به امام رئوف(ع) را داشتند، توانسته‌اند بساط افطاری ساده و اطعام را به گستره وسیع ایران اسلامی پهن کنند.

اطعام بیش از یک میلیون و 554 هزار نفر فقط در 20 استان
احمدرضا میرزاده، مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به پشتوانه 380 میلیارد ريالی و اطعام یک میلیون و 554 هزار و 500 نفر در سراسر کشور گفت: تلاش ما این بود که افطاری ساده به‌ عنوان توصیه رهبر معظم انقلاب، زمینه کار گروهی بیشتر میان خادمیاران را فراهم کند و به‌موازات تقویت روحیه همدلی، عشق به خدمت را در وجودشان رشد دهد. به همین دلیل برنامه‌ریزی شد به همت خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی و گروه‌های جهادی استان‌های سراسر کشور در ماه مبارک رمضان، سفره‌های افطاری در محله‌ها، حاشیه و سطح شهرها و روستاهای ایران اسلامی برپا شود.
به گفته وی، استان سیستان و بلوچستان با تهیه، طبخ و توزیع بیش از ۱۵۶ هزار وعده غذای گرم در قالب ۸۸ سفره افطاری ساده به ارزش ۱۰میلیارد و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، استان آذربایجان شرقی با برپایی ضیافت افطاری بین هزار و 500 نفر از مخاطبان هدف با هزینه ۵۰ میلیون تومان، استان آذربایجان غربی با طبخ و توزیع ۱۰ هزار وعده افطاری به ارزش
۷۰۰ میلیون تومان و استان خراسان شمالی با طبخ و توزیع بیش از ۸ هزار وعده غذایی افطار در ۲۵ نقطه استان به مبلغ حدود ۳۳۰ میلیون تومان از جمله استان‌های برپاکننده سفره‌های افطاری ساده در سطح وسیع بوده‌اند.
مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی ادامه داد: برپایی ۱۰ وعده افطاری برای 3هزار روزه‌دار با هزینه تقریبی
۲۰۰ میلیون تومان در استان اردبیل، برپایی سفره افطار در بیش از ۳۸ نقطه روستایی برای اطعام بیش از ۱۰هزار نفر به ارزش حدود ۷۷۰ میلیون تومان در استان خراسان جنوبی، طبخ و توزیع بیش از
 ۱۸ هزار وعده غذایی افطار در ۶۲ نقطه استان خراسان رضوی به مبلغ یک میلیارد تومان و اطعام بیش از ۲۰ هزار نفر در
 ۵۰ نقطه از استان اصفهان با هزینه حدود یک میلیارد تومان جلوه‌های باشکوه دیگری از تجلی فرهنگ افطاری ساده و کریمانه در کشور بود.
آن ‌طور که میرزاده تأکید دارد خادمیاران رضوی در سایر استان‌های کشور هم بر همین مبنا اقدام‌های مؤثری داشته‌اند؛ به گونه‌ای که می‌توان استان گلستان را با طبخ و توزیع بیش از ۱۰۰هزار وعده غذایی به مبلغ بیش از 3میلیارد تومان، استان چهارمحال و بختیاری را با برپایی ضیافت افطاری با طبخ و توزیع بیش از ۳۰۰ هزار وعده غذایی گرم و سبک و کمک‌های غیرنقدی برای افطار به ارزش بیش از ۴۳۲میلیون تومان و البته استان همدان را با طبخ و توزیع حدود ۱۰ هزار وعده غذایی گرم و سبک در افطار و سحر به ارزش ۵۸۴میلیون تومان از دیگر نمونه‌های فراگیری فرهنگ افطاری ساده در کشور دانست. 
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال شاهد طبخ و توزیع بیش از ۱۵ هزار وعده غذایی به ارزش حدود ۵۱۰ میلیون تومان بین نیازمندان و مناطق هدف استان کرمانشاه بودیم. خادمیاران استان گیلان این توفیق را داشتند که با اهدای ۱۰ رأس قربانی و عقیقه به ارزش ۵۰میلیون تومان در پخت و توزیع 2هزار و 800 وعده افطاری مشارکت داشته باشند. در استان کرمان بیش از ۱۹۶ وعده غذایی گرم به مبلغ
۹ میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان بین نیازمندان و مناطق هدف طبخ و توزیع شد. در استان مرکزی هم ضیافت افطاری و سحری با طبخ و توزیع بیش از ۲۲۴هزار وعده غذایی گرم و سبک به ارزش بیش از ۳میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان برپا شد.
اشاره به طبخ و توزیع ۲۰ هزار و ۲۰۰ وعده غذایی برای استفاده در برنامه‌های افطاری استان کردستان به ارزش یک میلیارد و ۷۷ میلیون تومان بخش دیگری از سخنان احمدرضا میرزاده بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه