ایران بازیگردان و قدرت تأثیرگذار منطقه است

رئیس جمهور در گفت‌وگو با رسانه ملی سوریه: 

ایران بازیگردان و قدرت تأثیرگذار منطقه است


​​​​​​​رئیس جمهور در جریان سفر به سوریه در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی و خبرگزاری ملی این کشور با بیان اینکه امروز در نتیجه مقاومت شرایط در جهان در حال تغییر است، گفت: امروز دیگر آمریکا و برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی موقعیت گذشته را ندارند و قدرت‌های جدیدی در جهان در حال ظهور هستند. رئیسی  به حمایت و نقش دولت سوریه از محور مقاومت اشاره کرد و افزود: امروز سوریه در خط مقدم کشورهای محور مقاومت قرار دارد. کشورهای غربی به دنبال بی‌ثبات کردن و اخلال در امنیت سوریه به واسطه حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری و همچنین تجزیه و کشتار در سوریه بودند. آن‌ها داعش را ایجاد کردند و بعد شعار دادند می‌خواهند با آن‌ها بجنگند. اما امروز شاهد شکست آنان در سوریه هستیم. وضعیت در منطقه غرب آسیا دچار تغییر و تحول شده است. امروز سازمان‌هایی در دنیا فعال شده و ارتباطاتی شکل گرفته که بخشی جدی از ثروت و جمعیت جهان در برخی از سازمان‌ها ازجمله  سازمان‌ همکاری‌های شانگهای را در خود قرار داده است. وی به ضعف آمریکا در جهان  اشاره کرد و افزود: قدرت سیاسی در آمریکا رو به افول است. امروز ارزهای دیگر در حال جایگزینی با دلار هستند، یعنی کشورها ترجیح می‌دهند به جای اینکه معاملاتشان را با محوریت دلار انجام دهند، با ارزهای داخلی با یکدیگر تعامل کنند. 
رئیس جمهور کشورمان افزود: رژیم صهیونیستی شرایط متفاوتی را نسبت به گذشته سپری می کند، به‌طوری‌که امروز نمی‌تواند حریف چند نیروی مجاهد فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی شود. رئیسی درباره توافق ایران وعربستان گفت: ایران و عربستان دو کشور بزرگ در منطقه هستند و ارتباط‌شان با یکدیگر می‌تواند معادلات جدیدی را در منطقه به وجود آورد. ما هیچ زمانی عربستان را دشمن خود تلقی نکرده و نخواهیم کرد. 
وی بیان کرد:اجلاس آستانه در تهران با حضور آقایان پوتین و اردوغان برگزار شد و همه طرف‌ها بر پذیرفتن حاکمیت دولت سوریه تأکید داشتند. رئیس جمهور کشورمان در پایان گفت: ایران بازیگردان و از تأثیرگذاران جدی در منطقه محسوب می‌شود، ‌ با توجه به جایگاه مهمی که کشورمان در منطقه دارد، تمام تلاش خود را در  حل مسائل و مناقشات سوریه و ترکیه انجام خواهیم داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه