کاهش 300 تومانی بهای بلیت اتوبوس و مترو در مشهد

کاهش 300 تومانی بهای بلیت اتوبوس و مترو در مشهد

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲، اعضای شورای شهر مشهد در هفتاد و هفتمین جلسه علنی، غیر از انتخاب محمدرضا قلندر به عنوان شهردار مشهد از بین گزینه‌های مطرح شده، دستور کارهای دیگری را نیز بررسی و به تصویب رساندند که تغییر نام معابر و کاهش 300 تومانی نرخ استفاده از مترو و اتوبوس شاید برای شهروندان مهم‌تر باشد.


نخستین دستور کار، بررسی لایحه نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر بود که به تصویب رسید.
بر اساس این لایحه، معبر فرعی شهید چراغچی ۳۲ واقع در بزرگراه شهید چراغچی به نام شهید سید محمدعلی غفاریان لشکری، معبر فرعی رضوی‌ها ۱۳ واقع در شهید کاشانی ۴۶ به نام شهید سید ناصر نعمتی، معبر فرعی شهید خاکزادی ۱۴ واقع در گاز ۴ به نام شهید رضا زرکرانی، معبر فرعی تازه‌ساخت شهید دایی 1/60 واقع در محله سیدی به نام شهید ابوالقاسم دلدار و معبر فرعی شاهنامه ۲۳ واقع در بولوار شاهنامه به نام شهید مرتضی احمدزاده نام‌گذاری شد. 
دستور کار بعدی، طرح دوفوریتی کاهش هزینه‌های شهروندی با هدف کاهش تورم در راستای شعار سال ۱۴۰۲ از طریق اصلاح منابع درآمدی مصوبه بهای خدمات نیز به تصویب رسید.
 براساس این طرح، نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری با اعمال ضریب ۸۰ درصد از مبلغ ۱۵ هزار ریال به مبلغ ۱۲ هزار ریال کاهش یافت؛ همچنین نرخ تمام خدمات روزبازارها و شب‌بازارها و همچنین غسالخانه و آرامستان با اعمال ضریب ۸۰ درصد به تعرفه‌های مصوبه مذکور لحاظ شد.
نایب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص این طرح اظهار کرد: در مورد پیشنهادی که برای کاهش قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری مطرح شده، تشکر می‌کنم که گام نخست را برای ادامه فعالیت رایگان کردن هزینه‌های مسافری قطار شهری و اتوبوس شروع کردند. ان‌شاءالله طرح اصلی هم برای رایگان کردن تمام خطوط ارائه خواهد شد.
طبق اعلام قبلی مسئولان، بهای تمام شده هر سفر درون‌شهری با اتوبوس 12 هزار تومان برآورد می‌شود که با تصمیم شورای شهر، سهم هر شهروند فقط 10 درصد از این مبلغ است.
گفتنی است؛ از 10 فروردین امسال اطلاعیه‌هایی با متن «قابل توجه مسافران ارجمند: برابر مصوبات ابلاغی از روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ بهای خدمات به ازای هر سفر در خطوط روزانه شهری با استفاده از من‌کارت هزار و 500 تومان است»، برای اطلاع‌رسانی شهروندان روی شیشه اتوبوس‌ها نصب شده است.

​​​​​​​خبرنگار: معصومه مؤمنیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه