تمهیدات اسکان زائران نوروزی

تمهیدات اسکان زائران نوروزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی به تشریح تمهیدات این اداره‌ کل برای اسکان زائران از ۲۵ اسفند ماه تا ۴ فروردین ماه پرداخت.


یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تمهیدات اسکان زائران و گردشگران در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه، شاهد موج دوم سفر زائران و گردشگران به مشهد و استان باشیم.
وی افزود: در مجموع 3 هزار و 789 واحد اقامتی شامل اقامتگاه زیر پوشش اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی است. واحدهای دولتی، اسکان موقت و اسکان اضطراری با ظرفیت ۴۲۹ هزار و ۱۷۶ نفر در مشهد برای اسکان زائران در این دوره زمانی فراهم شده است.
بیدخوری گفت: ظرفیت اسکان زیر پوشش گردشگری شامل ظرفیت اقامتی در واحدهای رسمی اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، میهمانپذیرها، خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.
وی ادامه داد: هزار و 601 واحد اقامتی با ظرفیت ۱۳۵هزار و ۳۸ نفر، شامل ۲۳۷ هتل با ظرفیت ۵۷ هزار و ۹۰۶ نفر، ۳۰۳ هتل‌آپارتمان با ظرفیت ۲۴ هزار و ۲۱۶ نفر، ۳۷۵ میهمانپذیر با ظرفیت ۲۲ هزار و ۳۸۰ نفر، ۶۸۲ خانه‌مسافر با ظرفیت ۳۰ هزار و ۳۹۴ نفر و چهار مرکز اقامتی بوم‌گردی با ظرفیت ۱۴۲ نفر برای این بازه زمانی پیش‌بینی شده است.
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان ‌رضوی افزود: علاوه بر این زائرسراهای دولتی شامل ۴۹۸ مهمانسرای دولتی با ظرفیت ۶۳ هزار و ۸۳۱ نفر و ۳۱ زائرسرای ارزان‌قیمت با ظرفیت ۳۳ هزار و ۲۵۷ نفر برای اسکان زائران پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: همچنین واحدهای اسکان موقت شامل کمپ‌های شهرداری، حسینیه‌ها، مدرسه‌ها و بقاع متبرکه و اسکان اضطراری شامل سالن‌های ورزشی، مساجد، اردوگاه‌ها و سالن‌های سپاه از جمله ظرفیت‌های اسکان پیش‌بینی شده در ایام نوروز است.
بیدخوری بیان کرد: هزار و 250 مرکز اسکان موقت با ظرفیت ۱۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر به تفکیک شامل یک کمپ شهرداری با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و ۴۴۹ حسینیه با ظرفیت ۷۵ هزار نفر و ۸۰۰مدرسه با ظرفیت ۴۵هزار و ۷۵۰ نفر در نظر گرفته شده است.
معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان ‌رضوی گفت: مراکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر به تفکیک شامل ۲۰ سالن و اماکن شهرداری با ظرفیت ۱۷ هزار و ۳۵۰ نفر، ۱۲۸ مسجد با ظرفیت ۲۰ هزار نفر، ۲۰۰مسجد ظرفیت ذخیره با ظرفیت ۱۰ هزار نفر، یک اردوگاه سپاه با ظرفیت 5 هزار نفر، ۵۱ سالن ورزشی سپاه با ظرفیت ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر و پنج سالن ورزشی آموزش و پرورش با ظرفیت هزار و 250 نفر برای اسکان زائران رضوی در این بازه زمانی پیش‌بینی شده است.
بیدخوری با اشاره به اینکه 3 هزار و 893 واحد اقامتی در روزهای آغازین سال جدید برای زائران در مشهد پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از این تعداد ۵۱۳مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۱۴۳ هزار و ۵۵ نفر برای زائران در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه