سهم خراسان شمالی در بودجه۱۴۰۲ از محل درآمدهای نفتی ۶۰۰ میلیارد تومان است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

سهم خراسان شمالی در بودجه۱۴۰۲ از محل درآمدهای نفتی ۶۰۰ میلیارد تومان است

نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم این استان از محل 3درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و فراورده‌های نفتی به مناطق نفت‌خیز و توسعه‌نیافته در لایحه بودجه سال آینده ۶۰۰میلیارد تومان است. 


محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایندگان مجلس در جلسه علنی چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را در دستور کار قرار دادند و با اختصاص 3درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و فراورده‌های نفتی به مناطق نفت‌خیز و توسعه نیافته موافقت کردند.
وی تصریح کرد: سهم خراسان شمالی از این درآمدها در جدول پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: ۳۴ هزار میلیارد تومان از محل سهم نفت برای سال۱۴۰۲ به مناطق نفت‌خیز و توسعه‌نیافته کشور اختصاص یافت که این سهم در جدول پیشنهادی دولت در لایحه ارائه شده ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: در مجموع از محل فروش محصولات نفتی، گازی و میعانات نفتی ۴۰درصد به صندوق توسعه ملی، 5/14درصد سهم شرکت ملی نفت و توسعه میادین نفتی و 3درصد نیز به محرومیت‌زدایی خاص مناطق نفت‌خیز و توسعه‌نیافته کشور و بقیه این فروش نیز درآمد عمومی کشور است.
نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان بر محرومیت‌زدایی مناطق توسعه‌نیافته تأکید کرد و افزود: باید تلاش شود استان‌های کمتر توسعه یافته در شاخص‌های توسعه به میانگین جدول در شاخص‌های کشوری برسند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه