رمزگشایی از کلاف سر در گم سرقت‌های سریالی از کارگاه تولید مبل

رمزگشایی از کلاف سر در گم سرقت‌های سریالی از کارگاه تولید مبل

با هوشیاری مأموران کلانتری خلق‌آباد مشهد، سه متهم به سرقت‌های سریالی از یک مجتمع کارگاهی تولید مبل شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش قدس، در پی خبر سرقت‌های سریالی از یک مجتمع بزرگ تولید مبل در یکی از روستاهای حاشیه شمال شهر مشهد، با دستور فرمانده انتظامی مشهد موضوع در دستور کار مأموران کلانتری44 خلق‌آباد قرار گرفت.
سرهنگ احمد نگهبان درباره پرونده سرقت‌های سریالی گفت: در بررسی اظهارات مالک این مجتمع کارگاهی بزرگ که بیش از 260 نفر در آن مشغول به کار هستند چند ماهی است با توجه به میانگین راندمان تولید و حسابرسی‌های انجام شده توسط حسابدار، متوجه کسری فراورده‌های خام این کارگاه تولید مبلمان شده و در این خصوص حدود یک میلیارد خسارت وارد شده است.
وی ضمن اشاره به بررسی‎‌های میدانی مأموران دایره تجسس کلانتری خلق‌آباد تصریح کرد: در این بررسی‌ها مشخص شد این کارگاه دارای نگهبان شبانه‌روزی و دوربین‌های مداربسته است و فرضیه نفوذ سارقان از بیرون به داخل مجتمع عملاً صفر است.
فرمانده انتظامی مشهد توضیح داد: در ادامه با توجه به تعداد زیاد کارگران در این مجتمع و پرس‌وجو از مالک کارگاه و نگهبان‌ها، به دو نفر از انباردارها مظنون و آن‌ها را برای تحقیقات به کلانتری احضار کردند.
رئیس پلیس مشهد با بیان اینکه این دو مظنون به سرقت در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند، خاطرنشان کرد: در تحقیقات فنی کارآگاهان پلیس متهمان به ناچار لب به اعتراف گشودند و به سرقت‌های سریالی فراورده‌های خام این کارگاه تولیدی از حدود 6 ماه پیش با همکاری یکی از راننده‌های این کارگاه و فروش آن‌ها به فردی مالخر در محدوده بولوار شفا اعتراف کردند. 
نگهبان با بیان اینکه به دلیل بزرگی مجتمع کارگاهی و حجم بالای مصنوعاتی که برای ساخت و تولید مبل استفاده می‌شده است و نیز اعتماد مالک مجتمع، انباردارها سوءاستفاده کرده و نقشه سرقت را کشیده‌اند، اظهار کرد: با همکاری راننده کارگاه همزمان با انتقال سفارش‌های مشتریان که شامل کلاف خام مبل بوده و به تولیدی‌های سطح شهر تحویل داده می‌شده است، اموال مسروقه را به صورت خرد خرد به کارگاه کوچک‌تر در بولوار شهید فتاح منتقل می‌کردند و پس از تکمیل مصنوعات چوبی، آن‌ها را به یک مبل‌فروش به قیمت زیر فی بازار می‌فروختند.
فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: سارقان ابتدا در خصوص فروش مبل‌ها و مصنوعات چوبی به قیمت پایین و زیر فی بازار به فرد مبل‌فروش اعلام کردند کارگاه تولید مبل داشته‌اند و به علت مشکلات مالی و ورشکستگی این اجناس را به قیمت پایین و زیر فی بازار می‌فروشند.
وی افزود: در ادامه این عملیات مالخر و راننده این مجتمع کارگاهی دستگیر و در بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد در این مدت 50 عدد انواع مبل، 61 عدد کاناپه،70 عدد صندلی و میز ناهارخوری به صورت کلاف‌های خام از انبارهای کارگاه خارج و پس از تکمیل آن‌ها در یک کارگاه کوچک در بولوار شهید فتاح، به یک مبل‌فروشی در بولوار شفا به فروش رسانده‌اند. 
رئیس پلیس مشهد در پایان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه