صادرات 40 تن گوشت ماهی خاویار از سبزوار به روسیه 

صادرات 40 تن گوشت ماهی خاویار از سبزوار به روسیه 


مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۴۰ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری تولید شده در مزارع پرورش ماهی این شهرستان، امسال به کشور روسیه صادر شد.
به گزارش ایرنا، علی‌اصغر امانیان اظهار کرد: میزان تولید گوشت خاویار در سبزوار، سال گذشته ۱۹ تن بود که این میزان در سال جاری به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: امسال 5 هزار و ۲۵۰ قطعه ماهی خاویار در چهار مرکز پرورش ماهیان خاویاری سبزوار، رهاسازی و از این تعداد ۵۰ تن گوشت خاویار تولید شده که ۴۰ تن آن به روسیه صادر شد و ۱۰ تن نیز به مصرف داخلی رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان در دو حوزه پروار ماهی و برداشت خاویار فعالیت دارند. باتوجه به ظرفیت بالای سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌ دولت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مساحت ۶هکتار با استفاده از آب رودخانه کال‌شور به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و 5/1تن خاویار آغاز شده است.
وی در پایان تصریح کرد: شهرستان سبزوار با تولید سالانه 3 هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات را در این استان داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه