بیانیه دوم وزارت کشور درباره ماجرای مشکوک مسمومیت در مدارس دخترانه

بیانیه دوم وزارت کشور درباره ماجرای مشکوک مسمومیت در مدارس دخترانه


​​​​​​​وزارت کشور در بیانیه‌ای جدید نسبت به ماجرای مشکوک مسمویت در مدارس دخترانه پرداخته و نسبت به آن توضیحاتی داده است. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده:  براساس بررسی نمونه‌های مشکوک در معتبرترین آزمایشگا‌ه‌های کشور و جمع‌بندی نتایج حاصله در وزارت بهداشت که از متخصصان ارشد حوزه‌های مختلف درمانی و بهداشتی تشکیل شده است  خوشبختانه تا این لحظه وجود مواد سمی و خطرناک در هیچ‌یک از دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به مراکز درمانی یافت نشده است.
  در نشست مشترک کمیته علمی وزارت بهداشت و درمان، بنا به اطلاعات ارائه شده استانداران مرتبط با موضوع و سایر بخش‌های مربوط، معلوم شد بیش از ۹۰ درصد ابراز ناراحتی دانش‌آموزان ناشی از اضطراب و نگرانی‌های ایجاد شده در فضای کلاس و مدرسه بوده است.
  در آزمایش‌های انجام شده در کمتر از 5 درصد مراجعان مواد محرکی یافت شده است.
  برابر بررسی‌های به عمل آمده بخشی از مواردی که منجر به ایجاد التهاب در برخی از مدارس شده است، ناشی از اقدامات ماجراجویانه است که مسئله مورد رسیدگی قرار گرفته است.
  تعدادی از عناصر مخل روان و سلامت جامعه که با نشر اکاذیب در کنار هیاهوی کور بیگانگان در ایجاد جو ملتهب و اضطراب تلاش داشته‌اند، توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند که رسیدگی فوری و قاطع مورد انتظار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه