برگزاری مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه هاشمی‌نژاد

برگزاری مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه هاشمی‌نژاد

مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد صبح دیروز با حضور دستگاه‌های امدادی، نیروهای انتظامی فرودگاه هاشمی‌نژاد و ارزیابان سازمان هواپیمایی کشور در این فرودگاه برگزار شد.


مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: این مانور هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و ما موفق شدیم پس از دو سال کرونایی، مجوزهای لازم را برای برگزاری این مانور در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بگیریم.
محمود امانی‌بنی عنوان کرد: یکی از مانورهای کامل محسوب می‌شود که دستگاه‌های آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران با تمام امکانات همراه با نیروهای انتظامی فرودگاه درگیر این مانور بودند.
وی ضمن اشاره به ارزیابی این مانور توسط ارزیابان سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: نتیجه نهایی ارزیابی این مانور تا 24 اسفند اعلام خواهد شد و براساس آن، نقاط ضعف و قوت در این ارزیابی در نتیجه نهایی عنوان می‌شود.
امانی‌بنی با اشاره به دلیل انجام این مانور عنوان کرد:  برگزاری یک مانور می‌تواند سناریوهای مختلفی داشته باشد که با توجه به اتفاقات سال جاری در فرودگاه مشهد مانند ترکیدگی لاستیک، طوری برنامه‌ریزی شد که موضوع این مانور  امدادرسانی در این شرایط یا شرایط مشابه اینچنینی باشد تا  آمادگی لازم برای اقدام در این‌گونه شرایط وجود داشته باشد.
گفتنی است در مانور اضطراری فرودگاه، خاموش کردن آتش توسط آتش‌نشانی با مواد مختلف، امدادرسانی به مصدومان فرضی توسط نیروهای اورژانس و هلال احمر و انتقال آنان به بیمارستان و مراکز درمانی، استفاده از سگ زنده‌یاب برای مصدومان گمشده احتمالی برای امدادرسانی سریع‌تر و ایجاد حلقه حفاظت از اموال و وسایل مسافران توسط نیروهای انتظامی فرودگاه تمرین شد. 

خبرنگار: طاهره فجرداودلی  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه