رقابت 800 حافظ قرآن در سیزدهمین دوره آزمون کتبی طرح ملی «تحفیظ رضوی»

رقابت 800 حافظ قرآن در سیزدهمین دوره آزمون کتبی طرح ملی «تحفیظ رضوی»


سیزدهمین دوره آزمون کتبی طرح ملی «تحفیظ رضوی» از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با مشارکت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: سیزدهمین مرحله آزمون کتبی طرح ملی تحفیظ رضوی روز پنجشنبه، ساعت 14 در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی میزبان حضور بیش از 800 نفر از قرآن‌آموزان و حافظان شهر مشهد است که در سطح‌های یک تا 30جزء کل قرآن کریم در رده سنی 8 تا ۶۰ سال با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان با اشاره به اعطای مدارک معتبر برای قبول‌شدگان در این آزمون‌ها، عنوان کرد: سالانه در چهار دوره، آزمون تعیین سطح برای حافظان طرح ملی تحفیظ رضوی با هدف ایجاد انگیزه در حافظان، آشنایی با سطح کیفی حفظ و مفاهیم فراگیران طرح برگزار می‌شود که آزمون کتبی آن به‌ صورت جمعی در حرم مطهر رضوی و آزمون‌های شفاهی در مناطق منتخب ۱۳گانه شهر مشهد و در مساجد منتخب برگزار می‌شود.
 وی تصریح کرد: نمرات نهایی متسابقان یک هفته پس از برگزاری آزمون در سایت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) اعلام خواهد شد و کسانی که نمره بالای ۸۰ را کسب کنند به مرحله بعدی حفظ قرآن کریم راه خواهند یافت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین میریان به سابقه برگزاری سه‌ساله طرح تحفیظ رضوی اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت حفظ قرآن کریم در روایت‌ها و سنت پیامبر(ص) و همچنین فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب و مطالبه ایشان مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، طرح ملی «تحفیظ رضوی» از سال ۹۹ از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) اجرا و در قالب آن، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت حفظ و مفاهیم قرآن کریم به ‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. وی یادآور شد: از ابتدای اجرای این طرح قرآنی تاکنون بیش از هزار و 200حافظ قرآنی موفق به حفظ جزءهای قرآن از ۱۰ تا ۲۵ جزء در ۱۰۰ پایگاه قرآنی از جمله مساجد، حسینیه‌ها، محافل قرآنی و منزل شهدا شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه