طرح تدوین درسنامه معارف رضوی بر پایه کتاب عیون اخبارالرضا(ع)

مدیر گروه كلام اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی خبر داد

طرح تدوین درسنامه معارف رضوی بر پایه کتاب عیون اخبارالرضا(ع)

سلسله درس گفتارهای عیون اخبارالرضا(ع) با تدریس آیت‌الله محمدحسن خزاعی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.


به گزارش آستان‌نیوز؛ حسین لطیفی، مدیر گروه كلام اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص برگزاری این سلسله درس گفتارها گفت: این جلسات یکشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود و تاکنون پنج دوره از این درس‌گفتارها برگزار شده است.
وی افزود: از جمله ذخایر بی‌بدیل معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) که به دست ما رسیده عیون اخبارالرضا(ع) است که لبریز از معارف ناب رضوی است، این کتاب گرانسنگ در موضوعاتی چون سیره، کلام و اعتقادات، فقه و فلسفه احکام، اخلاق و آداب و رسوم اسلامی به ویژه آداب و فضیلت زیارت امام علی بن موسی الرضا(ع) از منابع مهم شیعه به شمار می‌رود که در 69 باب تنظیم و تألیف شده است.
لطیفی تصریح کرد: قله‌های این ابواب 69گانه مباحث خداشناسی، امام‌شناسی و مناظرات ایشان با عالمان ادیان و دانشمندان مذاهب اسلامی است اما متأسفانه تاکنون آنچنان كه شایسته و بایسته است این اثر قوی و بی‌بدیل در مجامع علمی و آموزشی به ویژه در حوزه‌های علمیه مورد توجه واقع نشده است.
 به‌ گفته مدیر گروه كلام اسلامی، گروه پژوهشی كلام اسلامی، طبق برنامه پیش‌بینی شده در این سلسله درس‌گفتارها مباحث چهارگانه عیون اخبارالرضا(ع) - سیره، مباحث اعتقادی و کلامی، علل احکام و آداب و فضیلت زیارت امام علی بن موسی الرضا(ع) - را پی خواهد گرفت و احادیث و روایات مورد نظر را از منظر سندی، دلالی و محتوایی مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد.
 لطیفی درباره تعداد جلسات برگزار شده و مباحث افزود: تاکنون پنج جلسه از سلسله درس‌گفتارها برگزار شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه