این شگفت‌انگیزترین اتفاق زندگی من است

مسی پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن فیفا:

این شگفت‌انگیزترین اتفاق زندگی من است

آخرین و مهم‌ترین جایزه مراسم بهترین‌های سال 2022 مطابق هر سال به بهترین بازیکن مرد سال اختصاص داشت. لیونل مسی، ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن که کمتر از دو ماه پیش همراه با تیم ملی کشورش فاتح جام جهانی شد، در رقابت با کیلیان امباپه و کریم بنزما جایزه یاد شده را مال خود کرد.


​​​​​​​جانی اینفانتینو نام لیونل مسی را به عنوان برنده جایزه امسال از پاکت درآورد تا ستاره آرژانتینی در میان تشویق حاضران برای دریافت جایزه در سن حضور پیدا کند. 
لیونل مسی با 52 امتیاز، کیلیان امباپه با 44 امتیاز و درنهایت کریم بنزما با 34 امتیاز رتبه‌های اول تا سوم را از آن خودشان کردند.او پس از اینکه جایزه خود را از رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا دریافت کرد یک سخنرانی کوتاه انجام داد.
لئو صحبت‌های خود را این گونه آغاز کرد: «واو... شگفت انگیز است! با کریم بنزما که اینجا نیست و کیلیان (امباپه)، سال فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم. این یک افتخار بزرگ برای من است که امشب اینجا هستم و جایزه بهترین بازیکن را بدست می‌آورم».

انتخاب‌های مسی
در این رأی گیری مسی به عنوان برنده جایزه بهترین بازیکن سال 2022 فیفا، می‌توانست به سه نفر رأی بدهد که ترتیب زیر را برای نوشتن روی برگه رأی انتخاب کرد: «نیمار،کیلیان ام‌باپه، کریم بنزما
در بخش بهترین دروازه‌بان سال هم رأی اول مسی مشخص بود:«امیلیانومارتینز،تیبو کورتوا، یاسین بونو».
برای انتخاب بهترین سرمربی سال هم هیچ تردیدی در ذهن مسی وجود نداشت: « لیونل اسکالونی، پپ گواردیولا، دیدیه دشان».

رأی ایرانی‌ها
آرای کاپیتان‌ و سرمربی تیم ملی فوتبال مردان و زنان فوتبال ایران در سه بخش بهترین بازیکن زن و مرد، بهترین دروازه‌بان زن و مرد و همین‌طور بهترین مربی زن و مرد سال فیفا به شرح زیر بوده که آرای دو نماینده ایران تقریباً کل برنده‌های دیشب را پوشش می‌دهد: 
احسان حاج صفی: 
بهترین بازیکن: 1- لیونل مسی 2- کیلیان امباپه 3- کریم بنزما 
بهترین مربی: 1- کارلو آنچلوتی 2- لیونل اسکالونی 3- پپ گواردیولا 
بهترین دروازه‌بان:1- امیلیانو مارتینز 2- یاسین بونو  3- تیبو کورتوآ 
میرشاد ماجدی (به دلیل اینکه تیم ملی فوتبال ایران سرمربی ندارد، میرشاد ماجدی به‌عنوان تکنیکال دایرکتور از طرف فدراسیون در این رأی‌گیری شرکت کرده است): 
بهترین بازیکن: 1- لیونل مسی 2- کیلیان امباپه 3- اشرف حکیمی 
بهترین مربی: 1- لیونل اسکالونی 2- دیدیه دشام 3- ولید رکراکی 
بهترین دروازه‌بان:1- امیلیانو مارتینز 2- تیبو کورتوآ 3- یاسین بونو  
همچنین در بخش انتخاب بهترین‌های بخش زنان نیز زهرا قنبری به عنوان کاپیتان تیم ملی و مریم آزمون به عنوان مربی در نظرسنجی فیفا شرکت کرده‌اند و آرای خود را به شرح زیر ارائه داده‌اند:
زهرا قنبری: بهترین بازیکن: 1- آدا هگربرگ 2- الکس مورگان 3- سم کر
مریم آزمون: بهترین بازیکن: 1- وندی رنارد 
2- جسی فلمینگ 3- الکس مورگان
جالب اینکه در این مراسم الکسیا پوتیاس برای دومین سال متوالی جایزه برترین فوتبالیست زن جهان را از آن خود کرد؛ بازیکنی که نامش در میان 6 انتخاب کاپیتان و سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران دیده نمی‌شود!

عبور لئو از کریس
با اعلام تیم منتخب مردان سال 2022 فیفا مشخص شد لیونل مسی، در غیاب رونالدو که به تازگی به النصر عربستان پیوسته، یکی از چهار مهاجم حاضر در ترکیب منتخب فیفاست.
تیبو کورتوآ - اشرف حکیمی، ژائو کانسلو، ویرجیل فن دایک - کوین دی بروینه، لوکا مودریچ، کاسمیرو - لیونل مسی، کیلیان امباپه، کریم بنزما و ارلینگ هالند، یازده بازیکنی بودند که در تیم منتخب فیفا در سال 2022 حضور داشتند.
این شانزدهمین حضور مسی، فوق ستاره آرژانتینی فوتبال، در تیم منتخب فیفاست و این اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که کریستیانو رونالدو تاکنون 15 بار در این ترکیب قرار گرفته است.
همچنین سرخیو راموس اسپانیایی با 11 و آندرس اینیستا با 9 بار حضور در ترکیب منتخب فیفا، از این حیث در رتبه سوم و چهارم قرار دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه