مردم از خرید دلار برای سوداگری پرهیز کنند

بهادری جهرمی سخنگوی دولت هشدار داد

مردم از خرید دلار برای سوداگری پرهیز کنند

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه نوسان‌ها و التهاب‌ها در بازار ارز کوتاه‌مدت و گذراست، به مردم هشدار داد از خرید دلار به‌قصد سرمایه‌گذاری و سوداگری پرهیز کنند تا در آینده با زیان‌های سنگین نظیر آنچه در بورس رخ داد، مواجه نشوند.


علی بهادری جهرمی دیروز در نشست خبری خود در خصوص اقدامات دولت برای کنترل بازار آزاد ارز و افزایش شدید قیمت‌ها گفت: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور بررسی‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام دادند که نشان از دخالت روشن برخی از گروه‌ها به‌ویژه برخی از گروه‌هایی که مورد حمایت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی برخی از کشورهای متخاصم و دشمن ملت ایران هستند، محور اصلی این التهاب‌ آفرینی‌ها در بازار ارز بودند که برخی از این التهاب‌ آفرینان که در داخل کشور بودند، دستگیر و بازداشت شدند.
بهادری بابیان اینکه در حوزه تأمین ارز از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۳ میلیارد دلار تأمین شده که ۳۵ درصد بیشتر از تأمین ارز سال گذشته بوده است، اظهار کرد: توصیه من به مردم این است که در بازارهایی که التهاب‌هایی دارد و تجارب تلخی هم درگذشته از بازارهای مشابه آن دارند، سرمایه‌گذاری نکنند؛ زیرا گاهی در یک بازار خاصی التهاب ایجاد می‌شود.
سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت کالاها در بازار بر مبنای قیمت دلار تصریح کرد: قیمت‌گذاری غیراستاندارد تخلف است و از طریق ستاد نظارت بر قیمت کالاها در وزارت صمت و تعزیرات حکومتی پیگیری می‌شود و از روز دوشنبه هم نظارت‌ها با طرح ویژه بازرسی تعزیرات افزایش‌یافته است.

از ارائه خدمات پلتفرم‌های خارجی استقبال می‌کنیم
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد دو دستور رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات در خصوص حل مشکلات اینترنت و دسترسی مردم به فضای مجازی و آنچه به‌عنوان عادی شدن اینترنت مطرح‌شده و ابهام در خصوص اقدامات صورت گرفته در این خصوص، بابیان اینکه محوریت کار در خصوص اینترنت و فضای مجازی  در حیطه اختیارات شورای عالی فضای مجازی است، گفت: در حکم رئیس‌جمهور که برای دبیر جدید این شورا ابلاغ کردند به بازنگری در سیاست‌های مختلف در حیطه فضای مجازی ازجمله سیاست‌های مسدودسازی  با تأکید بر ارزش‌های دینی و اقتضائات این حوزه و ارتقای مشارکت‌های اجتماعی و تسهیل زندگی مردم از طریق توسعه خدمات دیجیتال و رشد سهم اقتصاد دیجیتال تأکید شده است.
سخنگوی دولت اضافه کرد: نامه یا دستور مورداشاره از دفتر رئیس‌جمهور در خصوص عادی‌سازی اینترنت هم  به وزیر ارتباطات ابلاغ‌شده تا در کارگروه اقتصاد دیجیتال امکان حمایت مؤثرتر از کسب و کارهای اینترنتی بررسی و تقویت شود. اما باید بحث اینترنت را از برخی پلتفرم‌ها 
تفکیک کرد.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه وضعیت اینترنت و رتبه‌بندی جهانی، وضعیت کیفیت و سرعت اینترنت ایران قابل‌دسترسی است و دعوت می‌کنم به این رتبه‌ها توجه شود.
سخنگوی دولت ادامه داد: اما در خصوص برخی پلتفرم‌ها یا سکوها و شرکت‌های خاص ما از اینکه سرویس‌دهندگان خارجی بتوانند خدماتی را به مردم ما ارائه کنند، استقبال می‌کنیم، ولی در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی مثل همه کشورها دفاتری  رسمی داشته باشند که پاسخگو باشند نه اینکه استاندارد دوگانه‌ای در مورد ما و دیگر کشورها وجود داشته باشد.

​​​​​​​خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه