مرشدخوانی در مؤسسه تربیت ‌بدنی بنیاد کرامت رضوی

مرشدخوانی در مؤسسه تربیت ‌بدنی بنیاد کرامت رضوی

جشنواره ملی مرشدخوانی به میزبانی مؤسسه تربیت ‌بدنی بنیاد کرامت رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، اینجا هیچ بخش ویژه‌ای برای میهمانان خاص یا مسئولان وجود ندارد زیرا همه باور دارند باکرامت‌ترین انسان‌ها نزد پروردگار، باتقواترین آن‌هاست. زورخانه‌ها به‌عنوان کانون تجمع دلدادگان امیرالمؤمنین(ع) و اهل‌بیت(ع)، البته فقط یک جایگاه ویژه دارند که متعلق به «مرشد» است؛ یعنی همان کسی که در هر شهر و دیار، بیشتر از همه به جوانمردی، درستکاری و البته دلدادگی به پیامبر(ص) و فرزندان پاک‌نهادش مشهور است و همین فرد، در زورخانه هم در جایگاهی می‌نشیند که هیچ ورزشکاری 
بی اذن و رخصت او، قدم از قدم برنمی‌دارد و طنین صدا، ضرب انگشتان و آهنگ زنگ اوست که به گوش می‌رسد. بر همین اساس، پنجم و ششم اسفندماه، مشهدالرضا(ع) میزبان رقابت مرشدان برتر کشور بود که از 31 استان کشور به شهر امام مهربانی‌ها آمده‌ بودند.
عباس جلیلیان، دبیر هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی ضمن تشریح جزئیات این جشنواره می‌گوید: حقیقت این است که این ورزش یک تقویم رسمی در کشور دارد که براساس آن، همه ‌ساله مسابقات دوره‌ای نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به‌موازات جشنواره‌های مرشدخوانی در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. در این شرایط، تلاش ما این بود که خراسان رضوی هم بتواند از یک دوره مسابقات ملی میزبانی کند و بر همین اساس، به برکت رایزنی‌هایی که با آستان قدس رضوی صورت گرفت، مقرر شد از ظرفیت قابل ‌توجه موجود در زیرساخت‌های ورزشی مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی استفاده شود.
به گفته وی، در این مسابقات که با حضور بیش از 100 مرشد برتر کشور در سه رده سنی 12 تا 17، 18 تا 25 و 26 تا 35 سال به میزبانی هیئت زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی در زورخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، به لطف خدا خراسان رضوی توانست رتبه نخست را کسب کند و پس از آن هم استان‌های فارس و مرکزی به رتبه‌های دوم و سوم رسیدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه