ترویج نهضت دانش‌بنیانی در مدرسه‌ها

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت صنایع پیشرفته رضوی و آموزش و پرورش خراسان رضوی به امضا رسید

ترویج نهضت دانش‌بنیانی در مدرسه‌ها

با محوریت «ترویج نهضت دانش‌بنیانی در مدارس» در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت صنایع پیشرفته رضوی به نمایندگی از آستان قدس رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به امضا رسید.


به گزارش آستان‌نیوز، در این مراسم که با حضور سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مجتبی بهنام تقدسی، مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید تا زمینه آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای علمی و تولیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی فراهم شود.
حضور دانش‌آموزان به همراه مربیان در مراکز دانش‌بنیان، آشنایی با دستاوردهای این حوزه و انتقال تجربیات جوانان نخبه و کارآفرین در کلاس‌های درس، از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

بهره‌مندی مدارس از تجربیات آستان قدس رضوی در حوزه دانش‌بنیانی
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه سود و منفعت این تفاهم‌نامه برای دانش‌آموزان استان است، گفت: این تفاهم‌نامه نوعی همکاری فناورانه برای استفاده از تمام تجربیات و دانش شرکت‌های دانش‌بنیان است تا دانش‌آموزان کنجکاو در استان از آن بهره‌مند شوند.
سیدامیر شوشتری ادامه داد: امیدواریم با استفاده از تجارب و علوم شرکت‌های دانش‌بنیان، نیاز دانش را تأمین کنیم که برای نیل به این هدف؛ همکاری‌هایی از این دست نقش مهمی در تحقق آن دارد. از همین رو در تلاش هستیم ثمرات این تفاهم‌نامه در اسرع وقت به صورت گسترده به مدرسه‌ها منتقل شود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای کسب بالاترین درجات علمی و فناوری‌های روز دنیا اظهار کرد: برای تبدیل شدن به قدرت نخست منطقه و کسب رتبه‌های تک‌رقمی در علوم در جهان، باید از هم اکنون روی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان کار کنیم.
شوشتری تصریح کرد: با توجه به گستردگی کار و محدودیت‌های متفاوت آموزش و پرورش همچون حوزه اعتبارات، این نهاد نیازمند کمک سایر دستگاه‌هاست. از طرفی در سند تحولی بنیادی آموزش و پرورش و دولت نیز وظایفی برای دستگاه‌های دیگر در قبال آموزش و پرورش تعریف شده است.
وی افزود: آستان قدس رضوی و شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت‌ها و تجربیات خوبی داشتند و این فرصت بسیار مغتنمی است که باید از آن بهره کافی ببریم.

انگیزه بالای دانش‌آموزان در حوزه ورود به دانش‌بنیان‌ها
مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی نیز در این مراسم گفت: جلساتی که با مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان توسط این شرکت برگزار شده، حکایت از انگیزه بالای دانش‌آموزان برای ورود به حوزه دانش‌بنیان داشته است.
مجتبی بهنام تقدسی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر اظهار کرد: اصلی‌ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیانی و اقتصاد مبتنی بر فکر جوان ایرانی است و در عین حال مدارس، مهم‌ترین بستر و بذر اقتصاد دانش‌بنیان را به خود اختصاص می‌دهند.
وی ادامه داد: از همین رو اگر بتوانیم فرهنگ دانش‌بنیان و شاخصه فناوری و دانش‌بنیان شدن و همچنین اکوسیستم نوآوری را از مدارس و در اذهان دانش‌آموزان آغاز کنیم دیگر نیازی به تصدی‌گری نیست و این جریان به شکل طبیعی شکل خواهد گرفت.
بهنام با تأکید بر ضرورت توجه جدی به نهضت دانش‌بنیانی در مدارس گفت: اگر اطلاعات درست، به موقع و دقیق به دانش‌آموز، مدیر و معلم ارائه شود و دانش‌بنیان‌ها به انتقال تجربیات خود به مدارس بپردازند، اتفاق بسیار خوبی رخ خواهد داد.
وی شرکت صنایع پیشرفته رضوی را مجموعه‌ای منتسب به حضرت رضا(ع) دانست و افزود: معتقدیم یکی از وجوه امام رضا(ع) در کنار رأفت ایشان، عالم آل‌الله(ع) بودن این امام همام است که این ویژگی در حوزه دانش‌بنیان بهترین بستر تبلور را دارد.
بهنام ادامه داد: این شرکت با دستور تولیت آستان قدس رضوی شکل گرفته و علاوه بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و... به حوزه نهضت دانش‌بنیانی ورود پیدا کرده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به برکات ویژه‌ای منتج شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه