خراسان رضوی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین ندارد!

خراسان رضوی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین ندارد!

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در این استان مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین وجود ندارد که برای حل آن اقداماتی از طریق راهداری استان‌ انجام شده است.


علی‌اکبر لبافی، با اشاره به بررسی موانع و مشکلات حوزه جرثقیل‌داران اظهار کرد: این اتحادیه با مانع جدی از جمله اخذ معاینه فنی و تخصیص سوخت مواجه است. در خراسان رضوی ۶۰۰ دستگاه جرثقیل فعالیت دارد که باید برایشان معاینه فنی بگیرند و اگر معاینه فنی نداشته باشند، جریمه می‌شوند. در زمینه تأمین سوخت، ۳۰۰ لیتر سوخت در ماه، پاسخگوی نیاز این خودروها نیست.
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با ارائه سه پیشنهاد در این زمینه بیان کرد: مورد نخست اینکه معاینه فنی جرثقیل‌های کمتر از ۳۰ تن در خود مراکز معاینه فنی سبک انجام شود و این مسئله در حال انجام است. مورد دوم اینکه برای جرثقیل‌های بالای ۳۰ تن با پیگیری‌ها و ساز و کاری که اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها حداکثر در یک هفته فراهم خواهد کرد، صدور معاینه فنی از لحاظ مسائل زیست‌محیطی و آلایندگی توسط مراکز معاینه فنی صورت بگیرد و بررسی‌های تخصصی فنی تجهیزات و ایمنی‌های آن توسط کارشناسان منتخب و خبره مراکز معاینه فنی و پلیس راهور و اداره کل حمل و نقل پایانه‌ها همانند سایر استان‌ها از جمله استان اصفهان به صورت بازدید چشمی و سایر اقدامات لازم کارشناسی بدون باز کردن تجهیزات آسیب‌پذیر به صورت صدور با اعتبار حداکثر سه ماهه باشد و تکرار این دوره سه ماهه حداکثر به صورت یک دوره یک ساله انجام شود.  
لبافی تصریح کرد: اداره کل راه و حمل و نقل استان نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع ایجاد مرکز معاینه فنی سنگین و فوق سنگین را پیگیری کرده تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این مراکز ایجاد و موانع مطرح شده برطرف شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه