شیرجه شناگران استان برای دهمین قهرمانی

لیگ برتر شنا در سیطره نماینده خراسان رضوی

شیرجه شناگران استان برای دهمین قهرمانی

پایان هفته پیش رو نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شنای باشگاه‌های کشور به پایان خواهد رسید. رقابت‌هایی که در آن نماینده شنای خراسان رضوی همچون دوره‌های اخیر شانس نخست کسب عنوان قهرمانی است.


​​​​​​​اتفاقی که می‌تواند تعداد قهرمانی‌های نماینده خراسان رضوی در لیگ را 10 تایی و دورقمی کند. با وجود این تیم شنای موج‌های آبی در تاریخ رقابت‌ها دست نیافتنی‌تر خواهد شد. مدیر فنی تیم شنای موج‌های آبی در این خصوص در نشستی رسانه‌ای گفت: در صورتی که در پایان رقابت‌های لیگ برتر شنا به عنوان قهرمانی برسیم، خراسان رضوی به دهمین قهرمانی خود خواهد رسید.
مجید مشتاق اظهار کرد: در دوره‌های گذشته لیگ برتر شنا، همیشه تیم خراسان رضوی روی سکو بوده‌ است که رکوردی ویژه محسوب می‌شود. 
وی افزود: اگر قهرمان شویم، دهمین دوره قهرمانی خراسان رضوی رقم خواهد خورد. هشت دوره را با موج‌های آبی قهرمان شدیم.

هزینه‌های بالای تیمداری
رئیس سابق هیئت شنای خراسان رضوی با اشاره به بالا رفتن سرسام‌آور هزینه‌های تیمداری در رقابت‌های لیگ گفت: علاوه بر هزینه‌های جاری تیم اعم از قرارداد شناگران و مربیان، هزینه 
رفت‌و آمد تیم به شدت بالا رفته و رشد سرسام‌آوری داشته‌ که کار را برای حضور در رقابت‌های لیگ سخت‌تر از گذشته کرده است. 
وی گفت: سه سالی که موج‌های آبی نبود، با عنوان استخر‌ هاشمی‌نژاد و با حمایت خانواده‌ها و شورای شهر در مسابقات شرکت کردیم که دو بار اول و یک بار نایب‌قهرمان شدیم. این فصل هم پشت سر ما نفت تهران است که حمایت مالی این تیم با ما قابل مقایسه نیست.
وی تصریح کرد: شناگران ما در رقابت‌های لیگ امسال چهار رکورد ملی را ارتقا دادند که امیدواریم در مرحله پایانی رکوردهای جدیدی نیز ثبت شود. 
مشتاق بیان کرد: اگر ان‌شاءالله قهرمان شویم، مجوز حضور در مسابقات برون‌مرزی را هم کسب می‌کنیم که با این شرایط می‌توانیم روی حضور در این رقابت‌ها همچون سه دوره‌ای که حاضر شدیم حساب کنیم اما واقعیت این است که واقعاً هزینه‌های حضور در رقابت‌های بین‌المللی سنگین شده و از عهده هر اسپانسری برنمی‌آید.
وی در خصوص شناگران مطرح تیم موج‌های آبی گفت: ابوالفضل سام، صاحب رکورد ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ کشور است که در موج‌های آبی حضور دارد. سینا غلامپور را به علت سربازی نداشتیم که عضو تیم ارتش است. غلامپور صاحب اصلی سهمیه المپیک بود اما به علت بحث سربازی نتوانست در این رقابت‌ها حاضر شود.
مشتاق گفت: لیگ استانی در هر دو بخش آقایان و بانوان راه افتاده که آغازگر استعدادیابی بزرگی خواهد بود. در مبحث استعدادیابی یکی از آیتم‌هایی که اداره‌های کل را به صورت عملی ارزیابی می‌کنند، مدال‌هاست و شنا می‌تواند نقش مؤثری در این ماجرا ایفا کند. از وقتی مدال‌های شنا وارد جدول کشوری شده، خراسان رضوی از ششم به حداقل رتبه دوم رسیده‌ است.

امیدواری به درخشش شناگران خراسانی در رقابت‌های بین‌المللی
مالک باشگاه موج‌های آبی گفت: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده هم در رقابت‌های شنای حرفه‌ای حضور داشته‌ باشیم و شناگران خراسانی بتوانند در عرصه بین‌المللی به ویژه المپیک حضور یابند.
محمد علیزاده اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شیوع کرونا، چند سال نتوانستیم در حوزه تیمداری فعالیت کنیم. مجموعه موج‌های آبی جزو نخستین مجموعه‌هایی بود که بسته شد و بعد هم جزو آخرین مشاغلی بود که دوباره مجوز فعالیت گرفت با همین شرایط باز هم هزینه‌های مربوط به کارکنان مشغول در مجموعه پارک آبی را پرداخت کردیم.
وی افزود: پیک‌های مختلف کرونا دوباره در سال ۱۴۰۱ مطرح شد و دستورالعمل‌های خاصی داشت. قطعی گاز هم به خاطر سرمای امسال ضربه بزرگی به ما زد، مسائل اقتصادی هم ضربه دیگری بود چون حضور در مجموعه‌های آبی جزو آخرین اولویت‌ مردم است و طبیعی است که در موج گرانی، مردم به مجموعه‌های آبی کمتر مراجعه می‌کنند.
علیزاده گفت: حضور در عرصه تیمداری فقط عشق می‌خواهد و هیچ عایدی برای ما ندارد. فرزند خودم در تیم ملی دوچرخه‌سواری است و می‌بینم حضور به عنوان حامی مالی، چقدر می‌تواند در روحیه نوجوانان مفید باشد. به همین دلیل دوباره از شنای استان حمایت کردیم. 
علیزاده در خصوص حمایت‌های مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و مجموعه اداره کل از تیم موج‌های آبی گفت: من برای هیئت یا اداره کل یا‌ هاشمی جواهری این کارها را نکردم. مجموعه‌ای هستیم که از ابتدای ۱۳۹۱ با آقای مشتاق کار را شروع کردیم و جزو اهدافمان این بود که ۲۰ شناگر علاقه‌مند را پیدا کنیم و در فضایی حرفه‌ای رشد دهیم. از آن زمان تا امروز هم هدف من همین بوده و تمام. 

اوضاع نابسامان پارک‌های آبی
مدیر انجمن پارک‌های آبی کشور همچنین درخصوص فعالیت این پارک در شرایط فعلی بیان کرد: از مجموع 12 پارک آبی فعال در کشور سه پارک که یکی از آن‌ها در مشهد فعال بود تعطیل شده که دلیل آن توجیه نبودن هزینه‌ها و درآمدها در سال‌های اخیر بوده است که البته به جرئت می‌توان گفت اگر شرایط به همین منوال باشد تعداد پارک‌های آبی فعال به 6 پارک کاهش خواهد یافت!

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه