خواب کامیون‌ها در مرز سرخس به صفر رسید

خواب کامیون‌ها در مرز سرخس به صفر رسید

فرماندار سرخس گفت: تسهیل و سازمان‌دهی فعالیت‌های مرزی سبب کاهش معطلی کامیون‌ها در مرز این شهرستان شد به نحوی که تا هشت شب خواب کامیون‌های تجاری در این مرز اکنون به صفر رسیده است.


حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فعالیت گمرک سرخس در بهمن ماه جاری ۲۴ ساعته شد یعنی در هر ساعت از شبانه‌روز ناوگان تجاری جاده‌ای در منطقه ویژه اقتصادی سرخس پذیرش می‌شود و امور گمرکی و مرزی را انجام می‌دهد و به محض باز شدن مرز، فردای آن روز کامیون از مرز خروج می‌کند. وی گفت: از طرفی به دلیل اختلاف ساعت، فعالیت مرز ترکمنستان ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود که با تمهیدات صورت گرفته فعالیت مرزی ایران نیز با وقت محلی همسایه شمالی تطبیق شد و خروج از مرز ایران نیز در زمان یاد شده انجام می‌شود. فرماندار سرخس اظهار کرد: همچنین ماه گذشته درِ خروج ناوگان جاده‌ای از گمرک به سمت ترکمنستان به چهار در افزایش یافت و در ورود ناوگان از ترکمنستان به ایران نیز به دو در افزایش یافت.
نوری‌زاده ادامه داد: افزون بر سه تحول یاد شده در ارائه امور مرزی و گمرکی، نمایندگان ۹ نهاد متولی مرزی اکنون در ساختمان «پنجره واحد مرزی» واقع در منطقه ویژه مستقر شده و پاسخ‌گویی مناسبی به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه