رئالی‌ها پرچمدار هستند

اعلام نامزدهای نهایی تیم منتخب سال

رئالی‌ها پرچمدار هستند


اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال، نامزدهای نهایی حضور در ترکیب تیم منتخب سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد. مطابق روال هرسال، بازیکنان حرفه‌ای فوتبال از باشگاه‌های سراسر جهان در رأی‌گیری شرکت می‌کنند و این تنها جایزه در مراسم بهترین‌های فیفاست که فقط رأی بازیکنان در انتخاب برنده آن تعیین‌کننده‌ است. فرایند رأی‌گیری پس از جام جهانی قطر انجام شد و حالا فیفا اسامی ۲۶ بازیکنی که بیشترین رأی را بدست آورده‌اند، اعلام کرده است.در این فهرست نامی از وینیسیوس جونیور و تونی کروس، ستاره‌های حال حاضر رئال مادرید دیده نمی‌شود، اما کریس رونالدو با وجود گذراندن یک سال نه چندان موفق در جمع نفرات برتر حضور دارد. ترکیب ۱۱ نفره بهترین بازیکنان سال ۲۰۲۲  هفته آینده در مراسم برترین‌های فیفا اعلام خواهد شد. البته رأی‌گیری دوباره‌ای وجود نخواهد داشت و یک دروازه‌بان، سه مدافع، سه هافبک و سه مهاجمی که در رأی‌گیری پیشین، بالاترین تعداد رأی را آورده‌اند در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند؛ در حالی که جایگاه یازدهم به بازیکنی می‌رسد که فارغ از پست، بیشتر از بازیکنان باقیمانده رأی آورده‌ است. 

دروازه‌بان‌ها 
مطابق اعلام فیفا، تیبو کورتوا، آلیسون بکر و امیلیانو مارتینس نامزدهای نهایی قرار گرفتن در دروازه تیم منتخب سال هستند. به نظر می‌رسد مارتینس (استون ویلا و آرژانتین) که نقش حیاتی و عمده‌ای در قهرمانی تاریخی آلبی‌ سلسته در جام جهانی داشت، شانس بیشتری برای حضور در ترکیب نهایی داشته باشد. 

خط دفاعی 
در فهرست هشت نفره بهترین مدافعان جهان، نام هیچ‌ یک از سه مدافعی که سال گذشته در ترکیب تیم منتخب قرار گرفتند، یعنی آلابا، بونوچی و روبن دیاس دیده‌ نمی‌شود. ژائو کانسلو (منچستر سیتی، بایرن مونیخ و پرتغال) و هم‌تیمی جدید او آلفونسو دیویس (بایرن مونیخ و کانادا) و گواردیول (لایپزیش و آلمان) دیگر نمایندگان بوندس‌لیگا در فهرست مدافعان هستند. ویرجیل فن‌دایک (لیورپول و هلند) و آنتونیو رودیگر (چلسی، رئال مادرید و آلمان) در این جمع حاضر هستند. تیاگو سیلوا تئو هرناندز (میلان و فرانسه) و اشرف حکیمی (پاری‌سن ژرمن و مراکش) هم این شانس را دارند تا در ترکب اصلی باشند.

خط میانی
نام سه بازیکن رئال مادرید (والورده، مودریچ و کاسمیرو) و دو بازیکن بارسلونا (پدری و گاوی) به چشم می‌خورد.کوین دی‌بروینه (منچسترسیتی و بلژیک) و انزو فرناندس (ریورپلاته، بنفیکا، چلسی و آرژانتین) جود بلینگام (دورتموند و انگلیس) در این فهرست دیده می شوند.

خط حمله 
در بین نامزد‌های نهایی امسال، نام هر چهار مهاجم حاضر در ترکیب منتخب ۲۰۲۱ (مسی، رونالدو، لواندوفسکی و ارلینگ هالند) دیده می‌شود و حضور کریم بنزما، ستاره بی‌چون‌وچرای رئال مادرید در راه قهرمانی اروپا و برنده توپ طلای ۲۰۲۱ و همین‌طور کیلیان امباپه، ستاره پاریس و نایب‌قهرمان رکوردشکن جام جهانی، سطح رقابت را بالا می‌برد. نیمار هم در این فهرست هست که مسلماً پایین‌ترین شانس را برای راهیابی به تیم اصلی خواهد داشت. 

آمار و ارقام 
پس از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو (۱۵)، لوکا مودریچ در بین نامزد‌های اعلام شده، بیشترین آمار حضور در ترکیب منتخب سال (۵) را داراست.رئال مادرید با ۶ نامزد بیشترین نماینده را در ترکیب ۲۶نفره دارد و در رده بعدی، منچسترسیتی، بارسلونا، بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن با سه نامزد قرار دارند. تعداد بازیکنان برزیلی (۴) از ملی‌پوشان آرژانتین، فرانسه و فینالیست‌های جام جهانی (۳) بیشتر است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه