پشت پای پرسپولیس به قهرمانی

آمار نگران‌کننده تیم «یحیی»

پشت پای پرسپولیس به قهرمانی

پرسپولیس فصل گذشته نسبت به فصل جاری عملکرد فنی بهتری داشت، اما جام قهرمانی را از دست داد و همین مسئله سبب نگرانی هواداران سرخپوش شده است.


سرخپوشان پایتخت باختی غافلگیرکننده را در خانه تجربه کردند؛ آن‌هم در شرایطی که هواداران پرسپولیس خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند تا صدرنشینی دوباره تیمشان را حداقل به مدت یک روز تماشا کنند اما نه‌تنها شاگردان یحیی گل‌محمدی ناکام در رسیدن به صدر جدول بودند، بلکه حاشیه امنیت ایجاد شده با حریف سنتی را هم از دست دادند تا هفته بیستم را در اوج ناامیدی و بحران به پایان ببرند.
هواداران پرسپولیس که تیمشان در پنج هفته اخیر روند سینوسی را تجربه کرده و از 15 امتیاز ممکن فقط 7 امتیاز بدست آورده، به‌قدری از شکست شاگردان گل‌محمدی برابر هوادار مغموم و ناراحت شدند که در پایان بازی به شدت علیه بازیکنان و کادرفنی تیم خود موضع گرفتند و هم علیه آن‌ها شعار دادند و هم گلوله‌های برفی به سویشان پرتاب کردند. پرسپولیس هر چند همچنان در کورس قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم است، اما نتوانست پیش از تعطیلی لیگ به واسطه برگزاری مسابقات جام حذفی، شمار امتیازات خود را در پایان هفته بیستم به بیش از 40امتیاز برساند.

6 امتیاز 
سرخ‌ها فصل گذشته رقابت تنگاتنگی در کورس قهرمانی لیگ بیست‌ویکم با استقلال داشتند و در فصلی که آبی‌های پایتخت با 48 امتیاز در پایان هفته بیستم، یکه‌تاز جدول رده‌بندی بودند، شاگردان یحیی گل‌محمدی با 45 امتیاز در تعقیب حریف سنتی‌شان قدم بر می‌داشتند؛ اما نگاهی به آمار و ارقام در فصل جاری نشان می‌دهد هر چقدر استقلال، تیمِ مقتدر فصل گذشته نیست اما سرخپوشان پایتخت هم ناکام در ثبت عملکردی مناسب هستند.
هواداران پرسپولیس امیدوار بودند با جذب ستارگان پرشمار، تیمشان در مسیر قهرمانی در لیگ برتر گام بردارد و ناکامی فصل گذشته را جبران کند، اما نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد شاگردان یحیی گل‌محمدی در خطر از دست دادن رتبه دوم جدول هستند و در قیاس با فصل گذشته هم 6 امتیاز کمتر بدست آورده‌اند.

خط حمله‌ بی‌آزار
پرسپولیس در فصل گذشته در خط حمله بازیکنانی مثل مهدی عبدی، عیسی آل‌کثیر و حامد پاکدل داشت و در فصل جاری، به جز این سه بازیکن، ستارگان دیگری از جمله یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و البته لیاندرو پریرا در فهرست سرخپوشان پایتخت حضور داشته و یا دارند. اما نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد شرایط خط حمله پرسپولیس در فصل گذشته نسبت به فصل جاری کاملاً در وضعیت متفاوتی قرار داشته است.
شاگردان یحیی گل‌محمدی فصل گذشته در پایان هفته بیستم، 31گل به‌ثمر رسانده بودند که آمار جالب‌توجهی بود؛ آماری که به لطف درخشش عبدی، آل‌کثیر و پاکدل بدست آمده بود، اما حالا در لیگ بیست‌ودوم با وجود بهره‌وری از ستارگان خارجی، خط حمله سرخپوشان پایتخت عملکرد قابل‌قبولی ندارد و با ثبت 23 گل تا پایان هفته بیستم، صاحب ضعیف‌ترین خط حمله در بین پنج تیم برتر جدول است!
یحیی گل محمدی احتمالاً خودش را شایسته سرزنش شدن نمی‌داند، اما عمر ستایش و تمجید در فوتبال همین‌قدر کوتاه است. انتقاد شدید و بی‌وقفه از تیمی که بخش قابل توجهی از فصل را در رتبه اول قرار داشت، احتمالاً منصفانه نخواهد بود. مرور تاریخ و این مدل اعتراضات هواداری در اواسط فصل نشان داده احتمالاً سرنوشت چندان خوبی در انتظار آن تیم نخواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه