میزبانی نگارخانه رضوان از آثار جشنواره هنرهای تجسمی فجر

همزمان با چهار نمایشگاه دیگر در مشهد

میزبانی نگارخانه رضوان از آثار جشنواره هنرهای تجسمی فجر

نمایشگاه بخشی از آثار پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی روز گذشته در نگارخانه رضوان افتتاح شد. نگارخانه رضوان، یکی از پنج نگارخانه در مشهد است که آثار این جشنواره را در رشته‌های هنر ایرانی اسلامی تا چهار روز آینده به نمایش می‌گذارد.


محسن توسلی، دبیر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره آثار به نمایش درآمده در نگارخانه رضوان به خبرنگار ما می‌گوید: 40 اثر از 18 هنرمند که 14 هنرمند خوشنویس و چهار هنرمند تذهیب و نگارگر هستند به نمایش گذاشته شده، سبک بیشتر آثار خوشنویسی، نستعلیق، شکسته و نقاشی‌خط است.
توسلی درخصوص حمایت ارگان‌ها از این نمایشگاه‌ها اضافه می‌کند: آستان قدس رضوی نگارخانه رضوان را در اختیار این جشنواره قرار داد و بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز 19 کتاب نفیس به جشنواره تحویل داد تا به هنرمندان اهدا شود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی می‌گوید: جشنواره هنرهای تجسمی رویدادی مهم و بزرگ برای دورهم جمع شدن هنرمندان این رشته است. این جشنواره سبب شده علاوه بر اینکه هنرمندان با آخرین آثار هم آشنا می‌شوند درباره این آثار با یکدیگر گفت‌وگو کنند، همچنین هنرمندان جوان می‌توانند آثار هنرمندان پیشکسوت را تماشا و درباره آن با هنرمندان پیشکسوت گفت‌و گو کنند و زمینه رشد استعدادشان بیشتر فراهم شود. محمد حسین‌زاده با ابراز خرسندی از برگزاری همزمان نمایشگاه این جشنواره در سطح خراسان رضوی، هنرهای تجسمی را موجب ایجاد شور و نشاط هنری در جامعه عنوان می‌کند. وی می‌افزاید: خاصیت هنرهای تجسمی ایجاد آرامش و رفع خستگی‌های روزمره‌ای است که همه مردم به آن نیاز دارند و ضروری است مسئولان شهری در مبلمان و فضای شهر با کمک هنرمندان هنرهای تجسمی شهرمان این شور و نشاط هنری را ایجاد کنند.
جواد روشندل، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی می‌گوید: این جشنواره یک بخش ویژه با عنوان «قهرمانان و حماسه‌سازان» دارد که به صورت رقابتی میان هنرمندانی است که در این جشنواره اثر دارند.
او ادامه می‌دهد: بخش دیگری که با موضوع آزاد در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی وجود دارد برگزاری نمایشگاه آثار این جشنواره است. این نمایشگاه‌ها از 10 بهمن در 15شهرستان افتتاح و فعال شده و آخرین بازه زمانی افتتاح نمایشگاه‌ها 27 بهمن خواهد بود. روشندل بیان می‌کند: سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، بردسکن، طرقبه‌شاندیز، خواف، تایباد، تربت‌جام، رشتخوار، فریمان و... میزبان نمایشگاه‌های هنری این جشنواره محسوب می‌شوند. به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، کاشمر تنها شهرستانی است که دو نمایشگاه برگزار کرده، در طرقبه‌شاندیز نیز این نمایشگاه به صورت جشنواره‌ای برپا شده، همچنین در گناباد در کنار نمایشگاه، یک ورک‌شاپ نیز برگزار شده است.
او متذکر می‌شود: نگارخانه پایتخت نمایشگاه عکس و پوستر از هنرجویان دانشگاه الزهرا(س)، هنرستان هنرهای زیبا نمایشگاه گرافیک، نگارخانه فردوس نمایشگاه نقاشی و پوستر و نگارخانه رضوان نیز خوشنویسی، نقاشی‌خط، تذهیب و نگارگری را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته‌اند. 
 معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه می‌کند: در مجموع حدود هزارو100 اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رسیده، همچنین قرار است همزمان با اختتامیه توسط دبیرخانه کشوری این جشنواره از 12 هنرمند تجلیل کنیم. 

خبرنگار: مهدیه قمری

برچسب ها :
ارسال دیدگاه