35 درصد تولید واحد کنه‌بیست به مصرف غذای کودک می‌رسد

35 درصد تولید واحد کنه‌بیست به مصرف غذای کودک می‌رسد


​​​​​​​واحد دامپروری کنه‌بیست نخستین دارنده گواهی تولید شیر IMF GRADE  در استان است که به دلیل برخورداری از کیفیت بالا، روزانه 35 درصد شیر تولید شده در این واحد برای تهیه شیر خشک نوزاد به کارخانه پودر شیرخشک مشهد که تحت لیسانس دنون فرانسه فعالیت می‌کند، ارسال می‌شود.
واحد کنه‌بیست بزرگ‌ترین مجتمع دامپروری از واحدهای زیرمجموعه شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی به حساب می‌آید که در 10 ماه ابتدای امسال حدود 7هزار و 500 تن از مجموع شیر تولید شده خود را به تولید شیرخشک نوزاد اختصاص داده است.
در حال حاضر شیر تولید شده در این شرکت جزو بهترین شیرهای تولیدی کشور به‌شمار می‌رود و بخشی از آن به دلیل کیفیت بالا برای تهیه غذای کودک که دارای بالاترین درجه استاندارد شیر است، استفاده می‌شود.
آرش فرزادنیا، مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی درباره ویژگی‌های شیر IMF GRADE تولید شده در واحد کنه‌بیست گفت: موارد بهداشتی و میکروبی شیر روزانه به صورت دقیق و سختگیرانه که لازمه تولید این محصول خاص است کنترل می‌شود، به طوری که این شیر می‌بایست فاقد آلودگی سموم شیمیایی و فلزات سنگین باشد. او ادامه داد: شیر IMF GRADE علاوه‌ بر داشتن بار میکروبی بسیار پایین در حد نزدیک به شیر پاستوریزه و حداقل سلول‌های سوماتیک، باید عاری از میکروب‌هایی نظیر سالمونلا و لیستریا باشد که می‌توانند سبب بیماری‌های خطرناک نظیر اسهال شدید در نوزادان شوند. 
مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی با اشاره به بررسی روزانه شیر تولید شده ویژه غذای کودک از نظر وجود آیتم‌های شیمیایی نظیر نیتریت گفت: این شیر از نظر سموم قارچی نظیر آفلاتوکسین به صورت دقیق آزمایش می‌شود.
او ادامه داد: همچنین تمام نهاده‌های دامی در بدو ورود از نظر سموم قارچی نظیر آفلاتوکسین، B1  و... مورد آزمایش و کنترل کیفی قرار می‌گیرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه