تیم ملی کنار فرانسه و برزیل!

اوهام در بدنه هیئت رئیس فدراسیون فوتبال

تیم ملی کنار فرانسه و برزیل!

اظهارات متناقض مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص تعیین تکلیف کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و تیم المپیک بیانگر این واقعیت است که برخلاف ژست‌های دلسوزانه مدیران ارشد فوتبال هیچ‌گونه حساسیتی برای انتخاب سرمربی تیم ملی در حلقه تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال وجود ندارد.


​​​​​​​آش آن قدر شور شده که صدای اعتراض وزیر ورزش نیز به دفعات شنیده می‌شود، اما مدیران فدراسیون بی آنکه به انتقادها و توصیه‌ها توجه داشته باشند، براساس همان پلنی که خود طراحی کردند به سمت جلو گام برمی‌دارند.
با وجود این، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای آنکه از قافله عقب نمانند در مصاحبه‌های پر طمطراق با رسانه‌های گروهی  مدعی هستند علت اصلی تأخیر در معرفی سرمربی تیم ملی حساسیت و وسواس فراوان آن‌ها برای یک انتخاب معقول است، در حالی که هیچ نشانه ای مبنی بر این فرایند در مسیر تصمیم‌گیری دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد این اظهارات یک ماست‌مالی شیک برای پنهان کردن واقعیت موجود است.
البته برخی اعضای هیئت رئیسه با اعتماد به نفسی مثال زدنی مدعی شدند اتفاق خاصی رخ نداده؛ چون خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا نیز در حال حاضر سرمربی ندارند و با این مقدمه‌چینی تیم ملی ایران را در کنار برزیل و فرانسه قرار می‌دهند که هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده اند!
مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه بهتر از هر کسی می‌دانند تأخیر در معرفی سرمربی تیم ملی تا چه حد می‌تواند به ضرر تیم ملی تمام شود، اما در اوج ناباوری مدعی شدند به دلیل انجام کار کارشناسی، انتخاب سرمربی تا به امروز انجام نشده است.
البته که این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که آن‌ها در برهه‌ای که هنوز سرمربی تیم ملی را انتخاب نکردند به سراغ انتخاب حریفان تدارکاتی و برنامه ریزی برای بازی‌های دوستانه رفتند تا مشخص شود هیچ برنامه‌ای برای کسب موفقیت در حوزه فوتبال ملی از سوی آن‌ها وجود ندارد!
خنده‌دارتر اینکه پس از شدت گرفتن انتقادها بابت وضعیت فعلی، برخی اعضای هیئت رئیسه مدعی شدند همچنان پرونده انتخاب مربیان دارای کارنامه برای حضور در کادر فنی تیم ملی وجود دارد؛ اتفاقی که سبب ایجاد دلهره و ترس نزد هواداران تیم ملی و کارشناسان حوزه فوتبال شده؛ چرا که ممکن است مدیران فدراسیون یک بار دیگر مرتکب اشتباه شوند و کابوس مارک ویلموتس را به شکلی دیگر برای فوتبال ملی رقم بزنند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه