عصر سرد دربی‌ها

هوادار و پیکان چشم امید سپاهان

عصر سرد دربی‌ها

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان لیگ، قرار بود تقابل حساس پیکان-استقلال به عنوان نخستین مسابقه از هفته بیستم لیگ برتر دیروزاز ساعت 15 در ورزشگاه پاس‌قوامین تهران آغاز شود که با وجود کاورکشی شدن چمن این بازی لغو شد.مسئولان سازمان لیگ ضمن تعویق 24 ساعته زمان برگزاری مسابقه پیکان و استقلال، توضیح داده‌اند: «مسابقه دو تیم پیکان و استقلال  در صورت مساعد بودن شرایط جوی امروز ساعت 14 در ورزشگاه پاس‌قوامین تهران برگزار خواهد شد». 


امروز البته بازی پرسپولیس و هوادار هم در تهران برگزار می شود. دیداری که با توجه به وضعیت جدول برای سرخ ها که هوادارانشان را در آزادی کنار خود دارند، خیلی حساس است. هوادار همیشه برای پرسپولیس حریف پردردسری بوده و ساکت الهامی هم همیشه برنامه های خاصی برای مقابله با سرخ ها داشته است. اتفاقاً این بار هم نبرد دو تیم پرسپولیس و هوادار را باید نبرد نیمکت‌ها دانست. در تیم هوادار سه مربی سابقه حضور در پرسپولیس را دارند.
داوود فنایی، مربی گلرهای هوادار، علاوه بر سابقه حضور در چارچوب دروازه پرسپولیس در سال‌های گذشته مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس بود و با این تیم به مقام قهرمانی رسید. 
مظاهر رحیم‌پور، مربی بدنساز هواداری‌ها نیز ابتدای فصل پس از جدایی از پرسپولیس راهی هوادار شد.
اما سومین عضو کادرفنی هوادار که برای نخستین بار مقابل پرسپولیس به عنوان مربی قرار خواهد گرفت، امیرحسین فشنگچی است. فشنگچی ۳۶ساله که پس از مصدومیت سخت کفش‌هایش را آویخت در این فصل به کادرفنی هوادار اضافه شده است.
اما در بازی حساس دیگر، امروز سپاهان و ذوب‌آهن در حالی پای به شهرآورد اصفهان خواهند گذاشت که سپاهان برای صدرنشینی و ذوب‌آهن برای بهبود رتبه خود در میانه جدول، امیدوارند هرطور که شده پیروزی را در این بازی بدست آورند. نکته جالب در مورد دربی اصفهان این است که ذوب‌آهن در دو فصل اخیر مقابل حریف همشهری خود بدون شکست بوده و سه بازی متوالی را بدون باخت سپری کرده است. اتفاقی که در 10 سال اخیر برای این تیم سبزپوش اصفهانی رقم نخورده بود و این تیم در بازی‌های لیگ برتر نتوانسته بود سه بازی متوالی بدون باخت باشد.
حالا ذوب‌‎آهن در روزهایی که با هدایت تارتار جزو تیم‌های متوسط از نظر مالی محسوب می‌شود، امیدوار است برای چهارمین بازی متوالی حریف همشهری را ناکام بگذارد تا با این نتیجه شرایط خود در جدول را هم بهتر کند.
در تاریخ لیگ برتر ذوب آهن و سپاهان 43 بار با یکدیگر دیدار کردند که طلایی‌پوشان 19 بار و سبزپوشان 12 بار موفق به کسب پیروزی شدند.

برنامه بازی‌ها
دوشنبه 24 بهمن
پیکان-استقلال14:00
تراکتور-آلومینیوم اراک15:00
ملوان-گل گهرسیرجان15:00
مس رفسنجان-فولاد17:00
پرسپولیس-هوادار17:00

برچسب ها :
ارسال دیدگاه