دومین پیاده‌روی بزرگ عراق معروف به کاظمیه آغاز شد

در آستانه شهادت امام کاظم(ع) 

دومین پیاده‌روی بزرگ عراق معروف به کاظمیه آغاز شد

در آستانه سالروز شهادت امام کاظم(ع) جمعی از مردم عراق پیاده‌روی به سوی کاظمین را آغاز کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه سالروز شهادت امام کاظم(ع) جمعی از مردم عراق از شهرهای جنوبی این کشور، پیاده‌روی کاظمیه را آغاز کردند.
۲۵ رجب، سالروز شهادت امام کاظم(ع) است که هر ساله مردم عراق از شهرهای دور و نزدیک با پای پیاده به سوی حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین مشرف می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند.
پس از پیاده‌روی اربعین، این مراسم به عنوان بزرگ‌ترین مراسم پیاده‌روی در عراق به شمار می‌رود و با وجود اینکه حدود یک هفته تا سالروز شهادت امام هفتم شیعیان باقی مانده، مردم شهرهای جنوب عراق پیاده‌روی به سوی حرم کاظمین را آغاز کرده‌اند.
همچنین موکب‌های پذیرایی از زائران در مسیر راه‌اندازی شده و به زائران پیاده‌روی کاظمین خدمت‌رسانی می‌کنند.
امام موسی کاظم(ع) ۳۵ سال یکی از دوره‌های پرافت و خیز امامت را برعهده داشت و در طول عمر بابرکت خویش حاکمیت چند خلیفه عباسی را درک کرد اما در نهایت به دست «هارون‌الرشید» خلیفه عباسی در زندان به شهادت رسید.
روایت‌ها درباره طول دوران زندان این امام همام متفاوت است و به گفته برخی، ۱۴سال از عمر شریفشان را در زندان سپری کردند.
امام هفتم بیش از هر لقبی با عنوان «باب الحوائج» یاد می‌شود و از همه القاب آن بزرگوار مشهورتر و معروف‌تر است. در میان عام و خاص مشهور است هیچ گرفتار و یا اندوه‌رسیده‌ای رو به آن حضرت نیاورد، مگر اینکه خداوند گرفتاری‌ها و غم‌های او را برطرف کرد، هیچ کسی به ضریح مقدس او پناهنده نشد جز اینکه حاجاتش برآورده شده و با دلی شاد و فکری آسوده از رنج‌ها و بلایای روزگار و حوادث دوران به میان خانواده‌اش بازگشته است و همه شیعیان آن حضرت بلکه توده مسلمانان با اختلاف طبقات و درجاتی که دارند به این مطلب معتقدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه