دربست تا صدر

جدال سرنوشت ساز آبی‌پوشان با پیکان در هفته بیستم

دربست تا صدر

تیم فوتبال استقلال تهران در آغاز هفته بیستم لیگ برتر عصر امروز و از ساعت 15:00 میهمان پیکان است و این فرصت را در اختیار دارد که تا فردا و پیش از بازی‌های  دو مدعی دیگر قهرمانی امتیازش را با سپاهان و پرسپولیس در صدر جدول برابر کند.


آبی‌پوشان پایتخت در سه بازی اخیر کارنامه‌ای فوق‌العاده از خود به‌جای گذاشته‌اند و کسب 9 امتیاز کامل در کنار به‌ثمر رساندن 11 گل نشان می‌دهد که استقلالِ موردپسند هواداران در حال شکل گرفتن است و ریکاردو ساپینتو توانسته رفته‌رفته تیمش را به ثبات و روزهای آرمانی برساند. البته که گفته می‌شود آبی‌ها در مقابل رقبای پایین‌جدولی عملکرد خوبی داشته‌اند و تضمینی برای حفظ این روند نیست اما با وجود این، نمایش استقلال در سه بازی اخیر هواداران این تیم را به 11 مسابقه باقیمانده تا پایان فصل امیدوار کرده تا آن‌ها بتوانند باردیگر صاحب عنوان قهرمانی شوند.
کارشناسان و پیشکسوتان استقلالی یکی از علل موفقیت آبی‌پوشان پایتخت در سه بازی اخیر را رسیدن ریکاردو ساپینتو به ترکیب ثابت می‌دانند. سرمربی پرتغالی که پس از گذراندن یک جلسه محرومیت، حالا آماده حضور دوباره در کنار زمین است و می‌تواند تیمش را از نزدیک در مصاف با پیکان هدایت کند، به نظر می‌رسد به ترکیب برنده دست پیدا کرده و به دنبال تغییر و تحولات گسترده در این ترکیب نیست.

بازگشت حسینی، تنها تغییر احتمالی 
استقلال در فاز دفاعی در نیم‌فصل دوم کارنامه خوبی نداشته و آبی‌پوشان پایتخت پنج گل در چهار بازی قبلی خود دریافت کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین علل این مسئله، عدم حضور حسین حسینی در خط دروازه بوده است. ریکاردو ساپینتو در غیاب حسینی، به علیرضا رضایی و سینا سعیدی‌فر میدان داد اما آن‌ها نتوانستند جانشینان مناسبی برای دروازه‌بان شماره یک آبی‌ها باشند و حالا پایان دوره مصدومیت حسین حسینی، سبب خرسندی کادرفنی و البته هواداران استقلال شده است.
حسینی احتمالاً پس از چهار هفته دوری از فهرست استقلال، امروز به ترکیب اصلی بازمی‌گردد و به‌نظر می‌رسد تنها تغییر ترکیب آبی‌ها نسبت به هفته گذشته باشد و بازیکنانی مثل عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی و کوین یامگا در خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت باقی خواهند ماند.

آتش‌بازی مثلث میانی آبی‌ها ادامه دارد؟
روزبه چشمی، آرش رضاوند و سعید مهری موفق‌ترین مثلث خط میانی استقلال در فصل جاری را تشکیل داده‌اند. در دیدار قبلی برابر نفت مسجدسلیمان، چشمی در نقش گل‌ساز درخشید و رضاوند هم توانست هم گل بزند و هم گل بسازد و مهری هم عملکرد قابل‌قبولی در میانه میدان داشت تا همچنان با کارنامه‌ای موفق، خط میانی آبی‌ها به درخشش خود ادامه بدهد.
زبیر نیک‌نفس و مهدی مهدی‌پور به شرایط مسابقه رسیده‌اند و گفته می‌شود که نام نیک‌نفس در فهرست آبی‌ها برای دیدار با پیکان قرار خواهد گرفت اما عملکرد فوق‌العاده مثلث چشمی، رضاوند و مهری در سه بازی اخیر سبب شده احتمالاً تغییری از سوی کادرفنی اعمال نشود و ساپینتو با اعتماد دوباره به این مثلث کارش را دنبال کند.

خط حمله استقلال آماده یک کولاک دیگر
استقلال که در خط حمله آمار و ارقام خوبی نداشت، حالا در سه بازی قبلی خود توانسته 11 گل بزند تا شاگردان ساپینتو پس از سپاهانِ مورایس، همتراز با گل‌گهرِ قلعه‌نویی با 26 گل زده صاحب دومین خط حمله برتر لیگ بیست‌ودوم باشند. آبی‌ها در شرایطی به این رکورد دست پیدا کرده‌اند که مثلث مهدی قایدی، محمد محبی و امیرارسلان مطهری در نیم‌فصل دوم توانسته به خوبی در خط آتش استقلال بدرخشد.
قایدی در بازی قبلی مقابل نفت مسجدسلیمان تا یک‌قدمی هت‌تریک رفت اما ناکام ماند. باوجود نمایش قابل قبول پیمان بابایی در دیدار مقابل نفت به عنوان یار جانشین و در دسترس بودن آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده، عملکرد خوب خط حمله استقلال سبب شده ریکاردو ساپینتو برای انجام تغییر احتمالی مردد باشد و احتمالاً سرمربی آبی‌ها بازهم به مثلث قایدی، محبی و مطهری اعتماد خواهد کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه