۲۰۶ هزار خانوار در خراسان رضوی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) :

۲۰۶ هزار خانوار در خراسان رضوی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند


​​​​​​​مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲۰۶ هزار خانوار در خراسان رضوی تحت حمایت این نهاد هستند که ۱۱ درصد از خانوارهای استان را تشکیل می‌دهند. رضا سلم‌آبادی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه ۱۸۵هزار خانوار از این تعداد تحت حمایت و معیشت‌بگیر و بقیه غیر معیشت‌بگیر و دریافت‌کننده کمک‌های موردی هستند، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در مجموع ۳۹۱ هزار نفر در استان شامل افراد معیشت‌بگیر و دریافت‌کنندگان تک یا چند خدمت را تحت حمایت دارد که ۶ درصد جمعیت استان هستند.
وی با اشاره به کمک مردم در حمایت از ایتام در استان گفت: هم اکنون ۱۶۷ حامی از ایرانیان مقیم خارج از کشور از ایتام و محرومان زیر پوشش این نهاد در استان حمایت مالی می‌کنند و ۷۹۸ فرزند یتیم و محروم (طرح محسنین) در استان را زیر پوشش خود دارند.
وی ادامه داد: همچنین طی ۹ ماه ابتدای سال جاری از طریق پایگاه‌های اطراف حرم، مساجد، نمازهای جمعه و دیدارهای چهره به چهره، ۲۷ هزار و ۷۵۹ حامی ‌نام‌نویسی کرده‌اند که مردم مشهد و زائران امام رضا(ع) از استان‌های مختلف را شامل می‌شوند.
سلم‌آبادی افزود: این حامیان در ۹ ماه گذشته از سال جاری 7میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به فرزندان ایتام و محسنین کمک کرده‌اند که ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان این کمک‌ها نقدی و یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان آن غیر نقدی بوده است.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار فرزند یتیم و نیازمند استان زیر پوشش ۱۸۹ هزار حامی قرار دارند، گفت: حدود ۵۰۰فرزند یتیم و محسنین که در گذشته از این خدمات کمیته امداد بهره می‌بردند، هم اکنون خود حامی کودکانی با شرایط مشابه پیشین خود هستند.
وی با بیان اینکه هزینه مسکن بیشترین سهم را در سبد هزینه خانوار دارد، گفت: امسال ساخت و تحویل 4 هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی را در دستور کار داریم که به ازای هر واحد ۶۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت و در این قالب در مجموع ۲۵۰میلیارد تومان هزینه می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه