امپراتوری دروغ

همه آنچه باید در مورد محرومیت احتمالی سیتی بدانید

امپراتوری دروغ

پرونده اتهامات منچسترسیتی که در گذشته به نظر می‌رسید توسط اتحادیه فوتبال اروپا مختومه اعلام شده، بار دیگر در دادگاهی مستقل باز شده و این بار بسیار جدی‌تر از گذشته، خطراتی نظیر کسر امتیاز، سقوط به دسته پایین‌تر، بازپس‌گیری قهرمانی‌های گذشته و... آبی‌های منچستر را تهدید می‌کند.


برپایه اعلام رسمی اتحادیه فوتبال انگلیس، بررسی اتهامات منچسترسیتی با استناد به مدارک بدست آمده که بسیاری‌شان تازه هستند، برعهده یک کمیسیون مستقل گذاشته شده و اتفاقی که برای یوونتوس افتاد، ممکن است مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را هم به ورطه سقوط بکشاند. سیتی در پنج فصل گذشته، چهار مرتبه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرده و ولخرجی‌های مالکان اماراتی این باشگاه، به پپ گواردیولا این فرصت را داد در عرض یک سال، تیم موردنظرش را ساخته و به افتخار برسد. آن‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که دیگر فقط قهرمانی در لیگ برتر انگلیس راضی‌شان نمی‌کند و تنها هدفشان فتح لیگ قهرمانان اروپاست.

بیش از 100 تخلف در 9 سال
مدیریت سیتی در این فاصله 9 ساله، بیش از 100 قانون مرتبط با فیرپلی مالی و سایر مواد قانونی را زیر پا گذاشته و هرگز حساب‌های شفافی را به بازرسان اقتصادی ارائه نکرده است. آن‌ها حتی در مقطعی با کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا برای حسابرسی همکاری نکرده‌اند و مدارک در دست این کمیسیون، اثبات می‌کند سیتی بیش از آنکه درآمد فوتبالی داشته باشد، با حساب‌سازی‌های دروغ و پرداختی‌های اضافه بر مبنا به بازیکنان و کادرفنی، حتی به مقصد امارات هزینه داشته است.

پای روبرتو مانچینی هم در میان است
در بیانیه رسمی آمده یکی از سرمربیان منچسترسیتی (احتمالاً روبرتو مانچینی) با قراردادهای پنهانی، بدون شک دریافتی بیشتری از باشگاه منچسترسیتی، نسبت به آنچه در صورتحساب‌های رسمی باشگاه به ثبت رسیده، داشته و درحالی که آن ها هیچ گونه همکاری با اتحادیه فوتبال انگلیس نداشته‌اند، این بار ممکن نیست شکایتشان دچار فرجام‌خواهی در دادگاه عالی ورزش شده (همچون سال 2020) و اساساً در صورت احراز اتهامات، باشگاه حق اعتراض به حکم صادره در دادگاه عالی ورزش را ندارد. 

قهرمانی‌های منچستریونایتد به 23 می‌رسد؟
گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که حتی امکان بازپس گرفتن جام‌های قهرمانی سیتی، در سناریویی کم و بیش مشابه با کالچوپولی برای یوونتوس وجود دارد و در این صورت، جام قهرمانی در فصول مورد اشاره به تیم‌های نایب قهرمان خواهد رسید که منچستریونایتد (2012، 2018، 2021) و لیورپول (2014، 2019، 2022)، هر کدام سه بار بیشتر منتفع خواهند شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه