آتش‌بازی آبی‌ها با نفت

سپاهان جایش را در صدر محکم کرد

آتش‌بازی آبی‌ها با نفت

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز با پیروزی استقلال در آزادی آغاز شد. شاگردان ساپینتو در عصری که قایدی موتورش گرم شده بود با نتیجه 3 بر یک نفت مسجد سلیمان را مقابل تماشاگران خودی شکست دادند.


​​​​​​​رضاوند خیلی زود میزبان را از میهمان پیش انداخت و مردان عنایتی با وجود ارائه بازی خوب نتوانستند از پس استقلال بربیایند. در نیمه دوم قایدی دو گل زد و یک پنالتی گرفت و آن را خراب کرد تا به روزهای خوب بازگشته باشد. با این نتیجه نفت مسجدسلیمان با ۱۱ امتیاز در رده شانزدهم قرار گرفت و گزینه اول سقوط به لیگ دسته اول شد.استقلال با این پیروزی و ۳۶ امتیاز با پرسپولیس در صدر جدول هم امتیاز شد و به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم باقی ماند. پرسپولیس امروز در آبادان میهمان صنعت نفت است و بازی راحتی ندارد.گل محمدی گفته بود برای اعتراض به داوری ها با امیدهایش به میدان خواهد رفت و البته 11 بازیکن امید پرسپولیس را هم با خود به آبادان برده است با این حال شرایط جدول به طور حتم سبب خواهد شد او در تصمیم خود تجدید نظر کند.
گل محمدی دیروز در کنفرانس خبری درباره ادعایش که گفته بود با تیم امید در ادامه مسابقات حاضر خواهد شد گفت: بعد از بازی عصبانی بودم و نتوانستم خودم را کنترل کنم و گفتم که با امیدها بازی می‌کنیم بعد از گذشت یکی دو روز به حرف‌هایی که زدم فکر کردم و دیدم که این‌ها یک بحث فوتبالی است و متاسفانه ما از داخل نهاد‌های فوتبالی به مشکل خوردیم. هر چند که از صحبت‌های من برداشت خوبی نشد و برداشت‌های غیرفوتبالی کردند اما ارکان فدراسیون فوتبال باید جوابگوی اتفاقات افتاده باشند.
دیروز همچنین تیم فوتبال آلومینیوم اراک پس از تساوی مقابل پرسپولیس، در هفته نوزدهم لیگ برتر مقابل مس رفسنجان به پیروزی رسید. آلومینیوم اراک میزبان مس رفسنجان بود و موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی برسد.
در این مسابقه ابتدا آلومینیوم توسط محمدرضا آزادی (۲۳) و «هانسل زاپاتا»(۵۰) گلزنی کردند. در ادامه «گادوین منشا» مهاجم نیجریه‌ای که قرار بود در نیم فصل مس رفسنجان را ترک کند و در نهایت در این تیم ماندنی شد، یکی از گل‌های خورده را (۶۰) جبران کرد. منشا در این بازی نیمکت نشین بود و دو دقیقه پیش از گلزنی اش به زمین آمده بود.به این ترتیب مسی‌ها بعد از کسب دو تساوی متوالی در لیگ، برابر آلومینیوم شکست خوردند و ۲۵ امتیازی شدند.آلومینیوم هم ۲۸ امتیازی شد.  نساجی هم در دیدار برابر پیکان به نتیجه تساویی یک بر یک رسید تا در پنجمین بازی متوالی رنگ پیروزی را نبیند.ابتدا حامد شیری (۴۸ - پنالتی) برای نساجی گلزنی کرد اما «شرزود تمیروف» مهاجم ازبکستانی در دقیقه ۶۹ گل تساوی را برای پیکان به ثمر رساند.نساجی با این تساوی ۲۲ امتیازی شد. پیکان هم با سرمربیگری مجتبی حسینی ۲۱ امتیازی شد. 
اما در آخرین بازی دیروز سپاهان در بازی حساس موفق شد فولاد را در اهواز با یک گل شکست دهد و صدرنشینی‌اش را تثبیت کند. در این بازی نژادمهدی (گل به خودی - ۴۹) تک گل این بازی را به سود سپاهان به ثمر رساند. سپاهان با این برد به امتیاز ۳۹ رسید تا فارغ از نتایج بازی‌های امروز به صدرنشینی خود ادامه دهد. فولاد نیز ۲۴ امتیازی ماند تا فعلا در رتبه هشتم جدول باقی بماند. 
در همین چارچوب امروز چهار دیدار برگزار می شود که به شرح زیر است:
هوادار-تراکتور14:00
ذوب آهن-ملوان15:00
گل گهرسیرجان-مس کرمان16:00
صنعت نفت آبادان-پرسپولیس18:00

برچسب ها :
ارسال دیدگاه