افتتاح سایت ذخیره‌سازی مشتقات نفتی در سرخس

با حضور فرماندار، امام جمعه این شهرستان و مدیران منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد

افتتاح سایت ذخیره‌سازی مشتقات نفتی در سرخس

سایت ویژه ترانشیپمنت سوخت، مشتقات نفتی و مخازن ذخیره‌سازی در دو محوطه ریلی و کامیونی، روز گذشته در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد.


این سایت با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 5هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید. اجرای تمامی مراحل طراحی، اجرا و بهره‌برداری به دست متخصصان بومی شهرستان سرخس است. با افتتاح این طرح برای 10 نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
این طرح در کنار آغاز به کار «شرکت حمل ‌و نقل داخلی احد ترابر» و همچنین آغاز عملیات اجرایی «ساخت محوطه ریلی» طرح‌هایی هستند که در دهه فجر افتتاح یا کلنگ‌زنی شده‌اند. 
این طرح‌ها که با سرمایه‌گذاری هزار و 70 میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح و کلنگ‌زنی شده‌اند شامل بهره‌برداری از «سایت ترانشیپمنت و ذخیره‌سازی مشتقات نفتی»، «شرکت حمل‌ونقل داخلی احد ترابر» و همچنین آغاز عملیات اجرایی «ساخت محوطه ریلی» در منطقه ویژه اقتصادی سرخس است. با اجرای طرح‌های جدید توسعه در منطقه که آیین افتتاح یا کلنگ‌زنی آن‌ها با حضور حسن نوری‌زاده؛ فرماندار، حجت‌الاسلام بختیاری؛ امام جمعه شهرستان سرخس و نیز مدیران منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد، تحول قابل توجهی در توسعه ظرفیت‌های حمل‌ونقل و تبدیل سرخس به بهترین گذرگاه برای ترانزیت مواد نفتی کشورهای عضو سازمان شانگهای ایجاد خواهد شد.
محمدرضا برهمند، رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس در این مراسم اظهار کرد: این طرح‌ها در کنار سرمایه‌گذاری هزار و 100 میلیارد تومانی صورت گرفته در منطقه، نقش مهمی در توسعه روابط کشور و افزایش مبادلات میان ایران و کشورهای حوزه سی‌آی‌اس خواهد داشت.
او ادامه داد: افزایش سهم درآمدی ایران از گذرگاه‌های ترانزیتی و همچنین اشتغال‌زایی در شرق کشور به ویژه خراسان از دیگر آثار توسعه این منطقه است.
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به سایت ترانشیپمنت مشتقات نفتی گفت: در این سایت عملیات ترانزیت سوخت و فراورده‌های نفتی از کشورهای حوزه سی‌آی‌اس به کشورهای امارات، ترکیه و آذربایجان انجام می‌شود.

افتتاح شرکت حمل‌ونقل داخلی برای تسریع در ترانزیت
ساخت شرکت حمل‌ونقل داخلی احد ترابر طرح دیگری است که با سرمایه‌گذاری 70 میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 3هزار و 500 مترمربع روز گذشته افتتاح شد.
قرار گرفتن در مجاورت جاده ترانزیت و سایت‌های ریلی، در دسترس و نزدیک بودن به واحد‌های تولیدی و... از جمله مزایای حضور شرکت‌های حمل‌ونقل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به ‌شمار می‌رود.
با اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌ کار می‌شوند.

طرح ساخت محوطه ریلی در منطقه ویژه سرخس
کلنگ ساخت محوطه ریلی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز روز گذشته با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد ریالی شرکت هومان تجارت سدید بنیان به زمین زده شد. این طرح که در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار ساخته خواهد شد، دارای ۵ هزار مترمربع سوله، فضای تخلیه بارگیری و لجستیک سوخت ‌‌و بسته‌بندی انواع محصولات، سکوی تخلیه و بارگیری و همچنین فضای تخلیه، انبارداری کانتینری و تمهیدات کانتینر یخچالی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه