کمبود 2 هزار و 900 تخت بیمارستانی در مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

کمبود 2 هزار و 900 تخت بیمارستانی در مشهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با واکسیناسیون به ‌موقع و گسترده، خوشبختانه وارد پیک هشتم کرونا نشدیم، گفت: بیمارستان 540 تختخوابی پیامبر اعظم(ص)، بیمارستان گلبهار و بیمارستان اعصاب و روان در مشهد در حال ساخت هستند و برنامه‌ریزی برای ساخت پنج بیمارستان جدید از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در آینده خواهد بود.


محمدعلی کیانی همچنین در زمینه ساخت و سازها با اشاره به 60پروژه در دست اقدام که نیمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده، اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش به زودی بزرگ‌ترین مرکز آموزشی شمال شرق را افتتاح خواهیم کرد.
وی یکی از اهداف دوره جدید مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد را افزایش سطح بهره‌وری از امکانات و خدمات دانست و گفت: به‌عنوان مثال در زمینه بین‌المللی دانشگاه تلاش کردیم با کشور‌های عراق، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان رایزنی‌های علمی داشته باشیم و در حوزه توریسم سلامت در سال جاری 40هزار گردشگر سلامت در شهر مشهد خدمات درمانی و پزشکی دریافت کرده‌اند.    
در این نشست، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی در دهه فجر با اعتباری افزون بر 80 میلیارد تومان گفت: در این دهه 13 پروژه در مشهد، یک پروژه در خواف، یک پروژه در سرخس، یک پروژه در گلبهار، یک پروژه در کاشمر و یک پروژه در قوچان به بهره‌برداری رسید.
سید جواد حسینی در ادامه به پوشش واکسیناسیون بالای 96درصدی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و افزود: حدود 99درصد افراد زیر پوشش دُز اول، 88 درصد دُز دوم و حدود 40 درصد دُز سوم را دریافت کرده‌اند.
در همین خصوص معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از اجرای طرح دارویار در داروخانه‌های زیر پوشش با حمایت دولت خبر داد و افزود: مقرر شده بیمارانی که با نسخه به داروخانه‌های زیر پوشش مراجعه می‌کنند، مبنای پرداختی آن‌ها شهریور 1400 باشد.
ناصر وحدتی به غربالگری بیماری اتباع اشاره و اعلام کرد: در پی غربالگری ۱۹ هزار نفر از اتباع ساکن در منطقه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۴۰۹ بیمار شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند. همچنین برنامه واکسیناسیون اتباع زیر ۱۵سال اکنون در حال اجراست که آمار‌های ابتدایی برای واکسیناسیون حدود ۶۰ هزار نفر بود؛ اما بیش از ۷۷ هزار نفر واکسینه شده‌اند.
وی اعلام کرد: برنامه پایش سلامت مادران باردار نیز از اولویت‌های مهم ماست و تاکنون ۷۷ هزار مورد مراقبت پیش از بارداری، ۵۷۱هزار مورد مراقبت حین بارداری و ۱۰۵ هزار مورد مراقبت پس از بارداری در این دانشگاه و معاونت بهداشتی انجام شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 6 میلیون بیمه شده جدید اشاره کرد و افزود: مشکلات کمبود دارو موقتی بوده و در حال حاضر تا حدودی برطرف شده است. بازرسی‌های ما از 2هزار و 500 داروخانه و کنترل دارو از طریق سامانه در حال انجام است و راهنمایی بیماران در خصوص کمبودهای دارویی انجام می‌شود.
وحدتی افزود: در حوزه مدیریت غذا و دارو تمامی فرایندهای صدور مجوز و پروانه‌ها به صورت تمام الکترونیکی درآمده است و دیگر مراجعات به صورت حضوری جز در موارد خاص انجام نخواهد شد. همچنین در خصوص صادرات کالاهای بهداشتی و شیمیایی هم تمامی مجوزها به صورت آنلاین خواهد بود.
در ادامه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از راه‌اندازی مرکز سطح 2 ناباروری در کاشمر و توسعه و بهره‌برداری از مرکز ناباروری بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خبر داد و اظهار کرد: فضای دیالیز در منطقه زیر پوشش علوم پزشکی مشهد به طور کامل تجهیز شده و تمامی مراکز مجهز به مرکز دیالیز هستند.
شاپور بدیعی اول از رشد 28 درصدی تخصیص متخصصان دانشگاه علوم پزشکی و شهرستان‌های تابعه خبر داد و افزود: هنوز 2 هزار و 900 تخت بیمارستانی در شهر مشهد کمبود داریم که برنامه‌های خوبی برای این موضوع در دست اقدام است.

خبرنگار: مهدی توحیدی‌

برچسب ها :
ارسال دیدگاه