آبرسانی سیار به ۱۰ روستای مرزی

آبرسانی سیار به ۱۰ روستای مرزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آب آشامیدنی ۱۰ روستای شهرستان مرزی رازوجرگلان با تانکر تأمین می‌شود که بیشترین آن در بخش جرگلان است.


​​​​​​​رضا نعیمی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بروز خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها در سال جاری موجب شده آب آشامیدنی برخی از روستاهای این شهرستان مرزی با تانکر تأمین شود. برخی از روستاها نیز با تنش آبی مواجه هستند که برای حل مشکل آب شرب این روستاها در ساعات اوج مصرف، مدیریت لازم در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: گرچه دو حلقه چاه با دبی 1/17 لیتر بر ثانیه و یک دهنه چشمه با دبی 5/1 لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز اهالی این شهر را تأمین می‌کند اما برای تأمین آب پایدار در یکه‌سعود، تجهیز چاه جدید و وارد مدار کردن یک کیلومتر خط انتقال اعتباری افزون بر ۴۵ میلیارد ریال مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، فرسودگی شبکه توزیع را از مشکلات آب شرب یکه‌سعود عنوان کرد و گفت: این شهر بیش از ۳۹ کیلومتر شبکه توزیع دارد که 7کیلومتر آن فرسوده و حدود ۱۰۰ مورد انشعاب نیز نیازمند نوسازی است.
براساس آمار رسمی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی؛ حدود ۲۵۶ روستا در این خطه شمال شرق کشور با تنش آبی مواجه هستند که برای رفع آن به ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. همچنین یک میلیون و 500 هزار متر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب وجود دارد که ۴۰ درصد از آن عمر بالای ۳۰ سال دارد و ۳۵۰ کیلومتر از این مقدار که حدود ۲۰ درصد را تشکیل می‌دهد، فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه