ما ملت مفت‌باز نیستیم

آیت‌الله‌ علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

ما ملت مفت‌باز نیستیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: زمانی جنگ مربوط به مرزها بود و با انفجار بمب و شلیک گلوله سنجیده می‌شد؛ اما امروزه علیرغم پایان یافتن جنگ نظامی، ابعاد پیچیده‌تر و شدیدتری از جنگ در زندگی ما جریان دارد و نه‌تنها خانه‌ها، جان‌ها و سرزمین ما بلکه حتی رزق سفره و سلامتی ما در معرض تهاجم و مقابله قرار گرفته است.


​​​​​​​آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: در این شرایط، دستگاه‌های برنامه‌ریز مجلس و دولت دست به انجام عملی می‌زنند تا وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشد؛ اما بلافاصله دشمن با ایادی داخلی و خارجی خود بر همان اقدامات دست می‌گذارد و آن را خنثی می‌کند و این وضع از مسائل اقتصادی گرفته تا حتی موضوعات امنیتی وجود دارد. ملت ما هم در برابر این موضوع دو دسته هستند؛ دسته‌ای که از اساس متوجه ماجرا نیستند و به خاطر گرانی‌ها، نظام را مقصر می‌دانند و دسته دوم که از وجود شرایط جنگی در کشور آگاه هستند.
آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تشریح ابعاد برنامه راهبردی دشمن در تقابل با اسلام و قرآن گفت: دشمن امروز به‌ صورت همزمان دو راهبرد را در دستور کار دارد؛ یکی سنجش حساسیت مسلمانان در برابر هتاکی به مظاهر دین که در قالب آتش زدن قرآن پیش چشم انظار عمومی، نمود پیدا می‌کند و از سوی دیگر، یک سازمان نظامی که در قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شده و به ‌عنوان یک نهاد دفاعی از حیثیت و هویت ملت ما محسوب می‌شود، این سازمان نظامی را به‌عنوان یک نهاد تروریستی می‌شناسند تا قرآن و مدافع قرآن را همزمان هدف قرار دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، وقایع اخیر اروپا در قرآن‌سوزی و پیشنهاد تروریستی دانستن سپاه را مظاهر اعلام جنگ با اسلام، قرآن و دین خدا خواند و بیان کرد: در این عرصه، مهم شناخت ماست و باید هم دشمن را بشناسیم و هم ملاک دشمنی او را شناسایی کنیم. 
وی ادامه داد: آن روز که هواپیمای مسافربری ما بر فراز خلیج‌فارس به دست آمریکایی‌ها ساقط شد، عده‌ای از بزرگان نزد امام(ره) مشرف شدند و امام آنجا فرمود که برای آمریکا، ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری مایه آبروریزی بود و آن‌ها هم می‌دانستند؛ اما این اتفاق افتاد تا آن‌ها به ما اعلام کنند که در مبارزه با ما هیچ ملاحظه‌ای ندارند و هیچ‌چیز از حقوق بشر گرفته تا رضایت مردم، مانع از توطئه‌هایشان نمی‌شود و امروز نیز آتش زدن قرآن و تروریست خواندن سپاه، نشان از همین مسئله دارد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه در وضعیت امروز معیشت و اقتصاد، هر قدم و طرحی که برداشته می‌شود، به دست دشمن خنثی می‌شود و برخی سودجویان در زمین دشمن بازی می‌کنند، گفت: امروز در این کشور، در کارشکنی‌ها و ایجاد اخلال اقتصادی در خط سودجویی، همه بدانند هر دستگاه و شرکتی که کاری بکند تا مسلمانان از آن متضرر شوند؛ اما سود آن عمل به جیب آن دستگاه یا شرکت برود، خواسته یا ناخواسته سرباز پیاده‌نظام آمریکا و اروپایی است که قرآن را به آتش کشیده‌اند.

نقد، کشور را پویا می‌کند 
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه نقد مایه پیشرفت است، خاطرنشان کرد: نقد، کشور را پویا و زنده می‌کند نه دشمنی و تخریب. اینکه آدم‌ها در جایگاه نقد بایستند، نظام را تخریب کنند و با نقدهای ناآگاهانه، جلو حرکت‌های اصلاحی، اقتصادی و معیشتی را بگیرند، دشمنی و عداوت است.
وی گفت: اینکه اقتصاد، فرهنگ و هر حرکتی را که نظام انجام داد به باد نقد بکشند، تخریب است و تخریب درست نیست. این‌هایی که لبه تیز نقد را به طرف تخریب نظام بردند، بدانند در زمین دشمن بازی می‌کنند، به نفع دشمن قدم برمی‌دارند و دشمن از نوشته، حرکت‌ها و اظهارات آنان راضی می‌شود. نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مردم باید این واقعیت‌ها را بدانند و از مردم بالاتر، مسئولان نیز باید بدانند، تصریح کرد: متأُسفانه برخی مسئولان نیز متوجه نیستند که در میدان جنگ و در حال مبارزه با دشمن هستیم. دشمن در خط براندازی و ستیز با ماست. نفهمیدن آنان به کشور ضربه می‌زند.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ما حاج قاسم را در راه مقابله با تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه از دست دادیم، یادآور شد: امروز که اتحادیه اروپا آمده و می‌گوید می‌خواهیم سپاه را تروریست معرفی کنیم، نه دولت و نه ملت عراق و سوریه هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند!
وی افزود: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی ما باید این گلایه را به عزیزان ما که کشورهای دوست ما هستند و ما هم از آنان با منتهای قدرت دفاع کردیم، بفهماند که این سکوتشان در مقابل موضع اتحادیه اروپا، سکوتی است که بوی بی‌تفاوتی می‌دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه ما هنوز در مملکتمان شهید مدافع حرم تشییع می‌کنیم، اظهار کرد: درست نیست که بچه‌هایمان بروند در عراق و سوریه شهید شوند و دولت‌ها و مردم آنان در مقابل حرکتی که اتحادیه اروپا انجام می‌دهد، هیچ عکس‌العملی از خودشان نشان ندهند. این گلایه بحق هست و این گلایه را دستگاه دیپلماسی و جریان روابط بین‌الملل ما به آنان برسانند.
ما ملت مفت‌بازی نیستیم که بی‌هدف و بیهوده یک جا دست به حرکت‌های دفاعی بزنیم. ما می‌خواهیم از اسلام دفاع کنیم. هر کجا اسلام را در خطر ببینیم دفاع می‌کنیم؛ اما در مقابل، کسانی که از این دفاع ما استقلال، آرامش و امنیت خودشان را حفظ کردند، درست نیست در مقابل تهاجم جهانی نسبت به ما و محور اقتدار نظام ما که سپاه پاسداران است، بی‌تفاوت بایستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه