خسارت ۵۷۶ میلیاردی سرما به کشاورزی و دامپروری تایباد

خسارت ۵۷۶ میلیاردی سرما به کشاورزی و دامپروری تایباد


مدیر جهاد کشاورزی تایباد از وارد شدن خسارت ۵۷۶میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و دامپروری بر اثر سرما و یخبندان اخیر خبر داد.
جواد اعتضادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متأسفانه سرما و یخبندان که طی هفته گذشته در استان و به ویژه این شهرستان حاکم بود، ۵۷۶ میلیارد تومان به مزارع گندم، جو، کلزا، باغات، گلخانه‌ها، ماشین‌آلات و همچنین بخش دام و طیور خسارت وارد کرده است.
وی اظهار کرد: تمام سطح زیرکشت پاییزه شهرستان دچار خسارت شده است و برآورد می‌شود این میزان خسارت سبب کاهش ۲۵درصد عملکرد در مزارع گندم، ۳۵ درصد در مزارع جو و ۵۰ درصد در مزارع کلزا شود.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به خسارت ۸۵ درصدی به واحدهای گلخانه‌ای در تایباد، خاطرنشان کرد: به دلیل سرمای شدید و یخبندان اخیر ۸۵ درصد واحدهای گلخانه‌ای متحمل ضرر و زیان شدند.
اعتضادی بیان کرد: با توجه به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود سرما منجر به کاهش ۴۰درصدی عملکرد در مزارع زعفران، کاهش ۶۰درصدی عملکرد برای درختان انار و کاهش ۷۰درصدی عملکرد در درختان انجیر در سال زراعی جاری شود.
به گزارش ایسنا، شهرستان تایباد ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۳۰نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.
۸۰ درصد اقتصاد مردم این شهرستان از طریق کشاورزی و دامداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأمین می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه