افزایش ۷۶درصدی اعتبار صندوق بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به خبرنگار قدس از بهبود وضعیت بازنشستگان و رسیدگی به اعتراض‌های مردمی درباره یارانه و کالابرگ خبر داد

افزایش ۷۶درصدی اعتبار صندوق بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز آزمایشی اجرای مرحله‌ای و گام‌به‌گام طرح کالابرگ الکترونیکی از استان بوشهر، گفت: حذف یارانه نقدی منوط به نظر نهایی مردم و استقبال آن‌ها از شیوه الکترونیکی است و در این مرحله مردم مختارند کالا بخرند یا یارانه خود را نقدی دریافت کنند.


سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت بابیان اینکه در مرحله بعد و طی هفته‌های آینده با ارزیابی که صورت می‌گیرد، این طرح در پنج استان دیگر اجرایی خواهد شد و تا پایان سال به کل کشور تسری خواهد یافت، افزود: بسترهای لازم فراهم‌شده و امیدواریم مردم از آن استقبال کنند، بدین منظور نیز مقرر شد 10 قلم کالای اساسی برای خرید مردم با ارز ترجیحی تأمین شود که شامل برنج، ماکارونی، روغن، گوشت، مرغ ، مواد پروتئینی و لبنیات است و با ارز 4200 تومانی تأمین خواهد شد. 

سامانه اعتراضات باز است
وی در خصوص افراد جامانده از دریافت یارانه و کالابرگ الکترونیکی که جایگزین آن می‌شود به خبرنگار ما گفت: به هرکسی که مشمول نشده و اعتراض دارد، به اعتراض او رسیدگی می‌شود و سامانه بدین منظور باز است و  پاسخ می‌دهد، ضمن اینکه روزانه هم تعداد زیادی حضوری مراجعه می‌کنند. حتی اگر هم این افراد پاسخ سامانه را نپذیرند و مدارکی داشته باشند که محق هستند توسط همکاران ما بررسی خواهد شد.وزیر رفاه همچنین گفت: سرپرستان خانوار با کد دستوری #۲۸*۷۸۸* می‌توانند میزان اعتبار کالابرگ الکترونیکی خود را استعلام و مشاهده کنند.
مرتضوی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما، حذف نام تأمین اجتماعی از تبصره 12 لایحه بودجه که به پرداخت دیون دولت به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص دارد را رد کرد و گفت: منابع مختلفی برای این تبصره دیده‌شده و برای بازنشستگی کشوری 76 درصد افزایش اعتبار دیده‌شده و صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی هم که سال قبل 6 هزار میلیارد در این تبصره به‌عنوان کمک داشت برای سال 1402 به 16 هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته و شخص رئیس‌جمهور دستور دادند در بودجه به حقوق بازنشستگان توجه ویژه بشود و فکر می‌کنیم سال آینده بازنشستگان وضعیت بهتری داشته باشند.
وی افزود: برای پرداخت دیون دولت به صندوق‌ها نیز از چند محل هم واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و هم تهاتر نفت تا سقفی که بتوانند جذب بکنند به دولت اختیار داده‌شده و امیدواریم سال  بعد بیشتر از سنوات گذشته مطالبات صندوق‌ها را از دولت بگیریم.
مرتضوی در خصوص زمزمه‌ها برای تغییر آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور و حذف برخی مشاغل از آن یا تغییر ضرایب هم تأکید کرد هیچ برنامه‌ای نداریم که تغییری در این آیین‌نامه انجام دهیم و هیچ تصمیمی گرفته نشده، اگر پیشنهادی بیاید بررسی می‌کنیم.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه